Prinsessen vil IKKE sove!!!!!
Fra : jacob johansen

Dato : 11-01-04 21:57

Vores elskede datter har fået sin første tand og hun er ikke til at få til
sove mere!
Hun er også blevet Meget plydret.

Vi har været ved vores læge og har fået noget bedøvende til gummerne, og
hvis det "brænder" helt på kunne vi give hende en panodil junior.

Er der nogen har et/flere gode råd??????

På forhånd tak

Jacob Johansen

Fra : Rikke Mors

Dato : 11-01-04 22:09

jacob johansen wrote:
> [...]
> hvis det "brænder" helt på kunne vi give hende en panodil junior.
>
> Er der nogen har et/flere gode råd??????

har selv haft samme problem med vores den store for et par år siden.
Efter min mening skal børnene ikke have så ondt at de ikke kan sove. Jeg
ville ikke holde mig tilbage for at give hende en Panodil. Vi brugte dem
som stikpiller og det virkede utrolig godt og hurtigt. Det er vigtigt
for både jer og den lille at hun får en ordentlig søvn. Jeg kan dog
berolige dig med at det oftest kun varer en enkelt dag eller to.

God nat!
Rikke Mors

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-01-04 22:24

"jacob johansen" <jjo@nospamstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen har et/flere gode råd??????

Åh, hvor kan jeg huske det - føler med jer!
Ofte hjælper det at køre barnet en tur i barnevogn eller bil ved sovetid -
og så må man ellers lære IKKE at gå i panik: der kommer MANGE flere tænder.
Tag det roligt, selv om I er ved at falde om af træthed og mangel på søvn -
og accepter over for jer selv, prinsessen - og kollegerne i morgen - at
sådan er verden altså lige nu.

Hilsen Inger

Fra : Bo S.

Dato : 11-01-04 22:25

> Vi har været ved vores læge og har fået noget bedøvende til gummerne, og
> hvis det "brænder" helt på kunne vi give hende en panodil junior.

Hej Jacob.

Selvfølgelig skal børn ikke have ondt. Vi har med fordel brugt flydende
Panodil Junior og så en 10ml sprøjte - det er lidt tyktflydende og svært at
få ind i munden - og så lidt vand bagefter. Det bedøvende til gummerne
virkede slet ikke i vores tilfælde. Vi har aldrig behøvet at bruge Panodil
flere nætter i træk. Held og lykke.

mvh Bo

Fra : Lulu

Dato : 15-01-04 09:51

"Bo S." <2nice@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få ind i munden - og så lidt vand bagefter. Det bedøvende til gummerne
> virkede slet ikke i vores tilfælde. Vi har aldrig behøvet at bruge Panodil

Synes 10 ml virker i overkanten - Det er måske kun sprøjten.

Vi får stadig, af lægen, at vide at sønnen kun skal have 5 ml - og han er 1½
år nu.

Lulu

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-01-04 17:51

"Lulu" <louise@lystigfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Synes 10 ml virker i overkanten - Det er måske kun sprøjten.
>
> Vi får stadig, af lægen, at vide at sønnen kun skal have 5 ml - og han er

Jeg ved med børn i al almindelighed gælder reglen: højst 50 mg paracetamol i
døgnet pr kg legemsvægt fordelt på 3-4 doser. Om de små må få så meget, ved
jeg ikke.

Regn selv efter.

Tine

Fra : Benedikte Stein

Dato : 12-02-04 22:33

Hejsa,

Et gammelt råd er at gå på apoteket og få violrod - det skulle hjælpe. Vi
har ikke selv prøvet, da Christoffer kun er 8 uger, men det er noget vi vil
prøve til sin tid.
Benedikte