Er dit barn sukkernarkoman(EB11jan)
Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-04 18:02

Ekstrabladet advarer om det unaturlige ved at lade børn få det slik de vil
have

Der påstås narko-agtige problemer

Men ingen danskere mangler vitainer så "tomme kalorier" er ikke et problem

Min far var hele sit liv slik-fan og holdt sig ikke tilbage og blev 77 år -
og dødsårsag havde intet med blodsygdom eller lignende at gøre.

Mon ikke man skal slappe af og "tage et stykke med Stryhns" og følge sine
instinkter

Aschenhoughs amerikansk-oversatte bog "Hvorfor sukker er farligt" er også
uden videnskab, der sandsynliggør at der er dokumenterede farer.

Den kunstigt øgede beredskab i hjernen kommer også af mel-produkter - brød
er så farligt som sukker. Kun pasta og ris skulle være lidt mindre farlig -
ifølge skrivebordsteorierne.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Thorbjørn

Dato : 12-01-04 11:57

Bo Warming skrev:
> Men ingen danskere mangler vitainer

Det er et overraskende postulat. Ikke en eneste??

> så "tomme kalorier" er ikke et problem

Et problem ved stort indtag af sukkerslik kan være, at man nemt får spist
ganske mange kalorier og derved måske bliver fed.
Det samme gør sig ikke gældende for alle andre fødevarer. F.eks. får man
ikke ikke spist særlig mange kalorier ved selv et meget stort
indtag af grøntsager pga. det store indhold af vand og fibre, som bidrager
til mæthed uden kalorier. Sukkerslik giver en ringere mæthed pr. kalorie end
visse andre fødevarer.

Men der findes mennesker, både blandt børn og voksne, som ikke får
vægtproblemer trods meget sukker.

> Min far var hele sit liv slik-fan og holdt sig ikke tilbage og blev 77
år -
> og dødsårsag havde intet med blodsygdom eller lignende at gøre.

Lidt det samme som: min onkel var storryger og blev 97. Ergo: rygning er
ikke usundt. En lidt tynd argumentation, ik?

> Den kunstigt øgede beredskab i hjernen kommer også af mel-produkter - brød
> er så farligt som sukker. Kun pasta og ris skulle være lidt mindre
farlig -
> ifølge skrivebordsteorierne.

Jeg giver dig helt ret hvis du mener, at der kan være et problem med et
meget stort indtag af energitætte kulhydratprodukter. I rige lande tror jeg
problemet først og fremmest er overvægt og hvad der deraf følger.

-Thorbjørn

Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-04 07:56

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> wrote in message

> Det er et overraskende postulat. Ikke en eneste??

Måske nogle oldinge med det ene ben i graven, ikke gider spise op og derfor
ikke overholder de overdrevne diætforskrifter
Kendte mangelsygdomme a la skørbug, rachitis, beriberi osv o.1900 er ukendt
idag

> [...]
jeg
> problemet først og fremmest er overvægt og hvad der deraf følger.

Overvægt skyldes at vi har råd og vi ikke har hæmninger, og regler og
forskrifter, instrukser og præk har ALDRIG VIRKET

Er det HELT 1OO% sikkert at fede lever kort?(udover dem hvis genetik havde
dømt til tidlig død)

At gøre hvad man har lyst til gør glad - og glæde er livsforlængende