bremsetromle sidder fast ?
Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 11-01-04 14:54

Nogen som ved hvad jeg kan gøre ved en baghjuls-bremsetromle som har sat
sig fast ? Helst et råd, uden at jeg skal skille noget ad ?Kablet ser ud
til at virke fint... mens hjulet ikke er til at rokke ud af stedet ? Har
ikke en dyt forstand på détte.... men må prøve at løse problemet...da
jeg ikke kan "slæbe" dén på værksted.
Venlig hilsen Lonnie
N.B Og skal jeg til at skille noget ad... er der så nogle faldgruber,
jeg skal være særlig opmærksom på ?

Fra : Hekto

Dato : 11-01-04 15:37

Lonnie Holmberg wrote in news:40015591.E3C61378@aub.dk:

> [...]
> Venlig hilsen Lonnie
> N.B Og skal jeg til at skille noget ad... er der så nogle
> faldgruber, jeg skal være særlig opmærksom på ?

Der er i første omgang ikke andet at gøre end at prøve med rigelige
mængder kogende vand. Hjælper det ikke, så WD40 eller petroleum.

Resten er lige ud ad landevejen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 11-01-04 16:11

Hekto skriver:

> [...]
>
> --
> /Hekto
>
> Tak for dit råd... som jeg da helt sikkert vil afprøve !

Venlig hilsen Lonnie

Fra : mikkel paulsen

Dato : 13-01-04 00:34

jeg forstår hvad du mener, jeg fatter heller ikke en meter af de
scootere. men jeg begav mig dog alligevel ud i at renovere en 45 fra
1997, det var faktisk ok let, ISÆR at tage bag hjulet af og skifte
bremsebaker. prøv og tag baghjulet af og se hvordan der ser ud, der
skulle ikke være noget at være bange for.

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 13-01-04 18:17

Fint !! Jeg prøver...selv om min 45 er noget "japansk plastik-lort" som
jo som regel har nogle "mærkelige"samlinger, hvor man skal skrue ALTING
fra hinanden(med special værktøj) bare for at komme til en ellers simpel
forlygte-pære !( er dog ellers glad for dén til mine daglige 10 min.
kørsel.)Nu er dén købt... så nu skal den da osse bruges.Tak for dit
svar, som jo giver mig lidt mere mod og selvtillid..
Venlig hilsen Lonnie

mikkel paulsen skriver:

Fra : mikkel paulsen

Dato : 14-01-04 19:50

> [...]
> kørsel.)Nu er dén købt... så nu skal den da osse bruges.Tak for dit
> svar, som jo giver mig lidt mere mod og selvtillid..

jeg mener faktisk også at min er japansk eller ½, motoren er lavet af
Honda tror jeg nok, resten er godtnok Fransk. men held og lykke...

Fra : Lonnie Holmberg

Dato : 14-01-04 20:49

mikkel paulsen skriver:

> jeg mener faktisk også at min er japansk eller ½, motoren er lavet af
> Honda tror jeg nok, resten er godtnok Fransk. men held og lykke...

Har løst problemet... tak for din opbakning...(Dét var ikke meningen at
"fornærme" nogen med udtalelsen "japansk.- .l..o..r..t....."...)
Venlig hilsen Lonnie