Graviditet og flyvning
Fra : HappyHenrik

Dato : 11-01-04 11:35

Min kæreste er sat til 3/7-04. D. 14. maj har hendes firma inviteret hele
personalet på weekendtur til England, så mit spørgsmål går på; Må hun flyve
når hun er 7½ måned henne ?

Mvh

Henrik

Fra : Chr. L.

Dato : 11-01-04 12:33

"HappyHenrik" <ask@me.invalid> wrote in message
> Min kæreste er sat til 3/7-04. D. 14. maj har hendes firma inviteret hele
> personalet på weekendtur til England, så mit spørgsmål går på; Må hun
> [...]

ja da....min kæreste og jeg var ude og flyve i uge 12 og 28...det er
forskelligt fra selskab til selskab

bla. sterling skriver:
Indtil 4 uger før termin stilles ingen særlige krav, når du skal flyve.

Fra 2 - 4 uger før termin kræves en lægelig tilladelse, som skal forevises
ved check-in. Flyrejsens varighed må ikke overstige 4 timer.

I de sidste 2 uger før termin vil du ikke blive tilladt boarding.

Chr.

Fra : Tine Andersen

Dato : 11-01-04 13:14

> flyve

Nogle siger vist 8 uger før... Check med flyselskabet.

Tine

Fra : HappyHenrik

Dato : 11-01-04 13:40

Tine Andersen wrote:
> Nogle siger vist 8 uger før... Check med flyselskabet.
>
> Tine

Okay - tak for svarene til jer begge :0)

Henrik

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-01-04 21:03

Hej Henrik.

Der er nok een, der ikke er offentlig ansat

Men jeg ville nok også spørge jordemoderen. Hende vil jeg nok stole lidt
mere på end et flyselskkab. Fødslen kan jo gå i gang.

Rigtig god tur. Hilsen Rikke.

Fra : HappyHenrik

Dato : 13-01-04 15:20

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
>
> Men jeg ville nok også spørge jordemoderen. Hende vil jeg nok stole
> lidt mere på end et flyselskkab. Fødslen kan jo gå i gang.

Tak skal du have - men jeg får ikke en god tur.... det er nemlig uden
påhæng... så jeg må nøjes med en weekend helt alene derhjemme på sofaen....

Nok ikke så ringe endda, når nu der venter en familieforøgelse til
sommer.... så bliver der nok ikke tid at ligge på sofaen :0)

Henrik

Fra : Jan Andreasen

Dato : 13-01-04 22:30

Til information er det KUN flyselskabet, der bestemmer, hvorvidt de vil
tillade en gravid at flyve med. Vel at mærke hvis det er omkring
fødselstidspunktet.
Dvs. at selvom jordemoderen siger god for flyveturen, er det ikke sikkert,
at flyselskabet vil have den gravide med. Hun siger jo kun ok for det
sundhedsmæssige.
Nogle flyselskaber har 2 måneder - andre har 1 måned før fødsel, hvor man
ikke må flyve.

Tjek derfor ALTID hos flyselskaberne, hvilke regler der gælder.

Mvh Lene Hansen, rejsekonsulent

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:40019d3c$0$27321$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...