Husker børn noget fra før alder 3 ?
Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-04 10:31

Hukommelse begrænses af hvad vor underbevidsthed finder gavnligt at
FORTRÆNGE - men det gælder vel ikke spædbarnet?

Jo, det kan give for meget rod at huske alt. Der er endnu ikke "skuffer og
hylder" oprettet til velstruktureret sortering og gen-findelse. Straf der
glemmes, virkere ikke preventivt.

Jeg lærte tidligt, at man skulle prøve at være orienteret om alt, så jeg
læste aviser og , incl om tingt jeg dårligt forstod
Jeg har større genkaldelig viden om tidlig alders hændelser end mine
søskende. Jeg kan ikke få data nok - og er ret mystificeret ved visdommen i
følgende visdomsord OM AT GLEMME:

Passer det at børn først kan opleve sammenhæng mellem ydre påvirkninger og
fornemmelser i egen krop fra10-12 års alderen?
Jeg husker tydeligt at være mere evnerig end som så da jeg startede skolen
som 6 årig - men måske jeg husker galt!.
Måske vor tidlig-barndom-hukommelse er vidt forskellig fra individ til
individ, og måske det er ret uvæsentligt.

" Many a man fails to become a thinker, simply because his memory is
too good". Nietzsche

"Vi glemmer let vor egne fejl, når det kun er os selv, der kender
dem".Rochefoucauld

" At hukommelse sættes ud af kraft kendetegner al handling. Nietzsche

"Memory is a crazy woman that hoards colored rags and throws away food.
Austin O'Malley

"Hvordan kan det være, at vores hukommelse er god nok til i mindste detalje
at huske, hvad der er sket os, men ikke god nok til at huske, hvor tit vi
har fortalt det til den samme person? Francois De La Rochefoucauld

"In the smallest and the greatest happiness, there is always one things that
makes it happiness: the power of forgetting. Nietzsche

"Mange forstår sig på at mishandle og forvirre deres egen hukommelse for i
det mindste at få en hævn over den eneste medvider: - skammen er opfindsom.
Og det er ikke de værste ting man skammer sig mest over." Nietzsche

"Vi gjør det på samme måte i våken tilstand som i drømmen. Vi oppfinner og
oppdikter først de mennesker som vi omgås, -og glemmer dem straks
etter.Nietzsche

"Hvad der gør alderdommen så tung at bære, er ikke ens åndelige og fysiske
evners svigten. Men byrden af ens erindringer. Sommerset
Maugham

" Mange bliver ikke tænkere, fordi deres hukommelse er for god.
Nietzsche

"To be wronged is nothing unless you continue to remember it.
Confucius

"Metode er hukommelsens moder. Thomas Fuller

"Quite literally, a man's memory is what he forgets with. (Memory is what
makes you wonder what you've forgotten.) Odell Shepard

"Mennesket er et dyr, der aldrig lærte at glemme. Det er bundet til
mindernes evige kæde, og denne kæde følger med, hvorhen det end søger.
Nietzsche

" Alt er ham tillladt, kun ikke at glemme sig selv. Det betyder på den
anden side, at alt er forbudt med undtagelse af det ene, som umiddelbart er
nødvendigt for et hele.Kafka

Den handlende er altid samvittighedsløs; kun den betragtende har
samvittighed. Goethe

The best cure for hypochondria is to forget about your own body and get
interested in someone else's. Goodman Ace

Every extension of knowledge arises from making the conscious the
unconscious. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 15:19

Du er dygtig til at finde citater

Fra : vadmand

Dato : 06-01-04 15:33

"Dan Spares" <danspares@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er dygtig til at finde citater
> "Bo Warming"

Ja, det må man lade ham - nogle af dem er endda både gode og relevante.

Per V.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-01-04 15:38

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in news:3ffac713$0$27403
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

http://www.quotationspage.com/subjects/memory/
http://www.famous-quotations.com/asp/search.asp?keyword=memory

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 06-01-04 16:12

On Tue, 6 Jan 2004 15:19:26 +0100, "Dan Spares"
<danspares@hotmail.com> wrote:

>Du er dygtig til at finde citater

Og du er rigtig dygtig til at citere hele lortet en gang mere.