Er det bundkortet der er røget?
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 20-04-01 21:15

Hej

Jeg har for et par måneder siden samlet en computer til en (uheldig)
kammerat. Selvfølgelig ville han så overclocke den i sidste uge og herefter
er alt gået galt for ham!
Først kom han til at knække et hjørne af sin cpu, men computeren ville
stadigstarte op. Næste morgen da han ville tænde for den skete der ikke en
skid - den ville ikke starte op - den kommer ikke engang med nogen fejlbip,
poster ikke engang.
Så vi købte en ny cpu - men nej lortet virker stadig ikke...hmmmm... (Hans
MSI bundkort melder at der ikke er nogen cpu i (eller måske beskadiget) -
ved hjælp af de lysdioder der sidder på bundkortet).
Vi kiggede nærmere på bundkortet og så at der var et hak lige ved siden af
monteringssoklen - sandsynligvis fra en tang der er smuttet

Men det vi ikke kan forstå, er at computeren virkede uden problemer aftenen
da han overclockede den - dvs han slukkede den om aftenen hvor den virkede
fint, selv med det afknækkede hjørne. Men næste morgen villle den ikke
starte?? Hvad er det logiske i det??

Hvad kan der være gået galt om natten...? - vi har prøvet at resette
bios´en? Jeg skyder på at det er et nyt bundkort der skal til - eller er der
andet der kan have noget at sige??

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Bear

Dato : 20-04-01 21:29

Jeg tror at du skal købe et nyt bundkort og lade en anden samle det for jer!

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 20-04-01 21:39

Det er ikke nødvendigt, nu ved vi jo hvordan vi IKKE skal gøre.

MVH
Lasse

Fra : martin martin

Dato : 21-04-01 23:52

Hvis den er overclocket via bios, så reset bios (evt. ved at pille
bundkortets bateri ud og sætte det i igen) og prøv for fra.
Det virker når mit Abit ZM6 mb ikke vil poste, fordi jeg har overclocket for
meget.

Venlig hilsen martin