Højde og bredde koder
Fra : EnjoyNews

Dato : 09-01-04 23:30

Når jeg indsætter et billede i ex Macromedia Dreamweaver, sætter den
automatisk bredde og højde koder på billedet. Hvis jeg fjerner disse bliver
billedet automatisk vist i den størrelse billedet er, men gør det nogen
forskel om koderne står der eller ej ?
Jeg tænker på om der er nogen browser typer der så ikke kan finde ud af
billedets størrelse.

Mvh
Michael

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-01-04 00:47

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> [...]
> forskel om koderne står der eller ej ?
> Jeg tænker på om der er nogen browser typer der så ikke kan finde ud af

Nej, browserne kan godt finde ud af billedets størrelse, men først når det
er helt loadet.
Derfor kan den ikke opbygge siden for billedet er hentet, da den ikke ved,
hvor stort det er.
Hvis du angiver størrelsen på billedet bliver browseren glad og siger: Nu
kan jeg jo sagtens komme videre, for jeg ved allerede, hvor meget plads der
skal afsættes til billedet.
Så hastigheden af sideopbygningen er det afgørende her.

--
Benny

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-04 00:57

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev :

> [...]
>billedet automatisk vist i den størrelse billedet er, men gør det nogen

For så vidt nej, men det har den fordel at der bliver gjort plads
til billederne på siden med det samme, så hvis der er mange
billeder som kommer lidt efter lidt, så ser siden pæn ud.

Uden størrelsesangivelse, så vil siden hoppe og danse efter som
billederne bliver loadet.

Så lad vær med at slette størrelsen på billederne.

>Jeg tænker på om der er nogen browser typer der så ikke kan finde ud af
>billedets størrelse.

Ikke mig bekendt.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-04 14:45

> [...]
bliver
> billedet automatisk vist i den størrelse billedet er, men gør det nogen

Som Benny og Knud skriver, har det ingen teknisk betydning. Men hvis du
nedsætter størrelsen på dine billeder til den, der skal vises, sparer du
plads på serveren og dine brugere får hentet dem hurtigere hjem.

Dertil kommer så, at en browser, der tvinges til at vise et billede i
'understørrelse', ikke gør arbejdet så pænt som et grafikprogram, der bliver
bedt om at reducere billedstørrelsen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-04 18:44

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev :

>Som Benny og Knud skriver, har det ingen teknisk betydning. Men hvis du
>nedsætter størrelsen på dine billeder til den, der skal vises, sparer du
>plads på serveren og dine brugere får hentet dem hurtigere hjem.

Han skriver da ikke noget om, at han vil ændre på billedernes
faktiske størrelse og vise dem i en aden, men blot om man kan
undvære height og width i koden.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-04 20:57

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Han skriver da ikke noget om, at han vil ændre på billedernes
> faktiske størrelse og vise dem i en aden, men blot om man kan
> undvære height og width i koden.

Du har sågu ret. Jeg må have været skeløjet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : EnjoyNews

Dato : 11-01-04 00:13

Mange tak for svar!
I mit tilfælde behøver billedet ikke at blive vist i den rigtige størrelse
med det samme.. så ingen problemer der.

Michael