Go'e links til newbee
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-04 23:12

Hej
Har en ældre pc med win 98me, som jeg godt kunne tænke mig at inst. linux i
sideløbende. Findes der en letforståelig guide - på dansk - der kan lede mig
igennem? Hvilken Linux skal jeg for øvrigt satse på? Jeg har downloadet
Knoppix dk til at køre fra cd-rom og dette kører fint.

På forhånd tak
Tomas

Fra : Lars

Dato : 09-01-04 23:44

"Tomas Jensen" <hatosnabelajensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> mig igennem? Hvilken Linux skal jeg for øvrigt satse på? Jeg har
> downloadet Knoppix dk til at køre fra cd-rom og dette kører fint.

Start på http://www.linuxbog.dk

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 01:09

> Start på http://www.linuxbog.dk

Ok.... Det er da godtnok noget af en mundfuld, -jeg satser på, at det er
besværet og ulejligheden værd, men jeg havde nu håbet at det var lige så
nemt som Knoppix...!
Og tak for svaret.

Tomas

Fra : Lars Kristensen

Dato : 10-01-04 10:46

Tomas Jensen wrote:

> [...]
> igennem? Hvilken Linux skal jeg for øvrigt satse på? Jeg har downloadet
> Knoppix dk til at køre fra cd-rom og dette kører fint.

Du kan også kigge på http://www.gnuskole.dk/ Vælg "Bogen Linux i
skolen". Måske der også kan være lidt nyttig læsning der.

- Lars

Fra : andy

Dato : 10-01-04 13:56

Lars Kristensen wrote:

> Du kan også kigge på http://www.gnuskole.dk/ Vælg "Bogen Linux i
> skolen". Måske der også kan være lidt nyttig læsning der.
>
> - Lars

Du kan også instalere knoppix på din hd til at starte med. Det gøres ved
at starte en skal og skrive:
#sudo /usr/local/bin/knx-hdinstall
så kan du instalere nye programmer med apt-get install eks.
#apt-get install mozilla
så vil mozilla blive instaleret
du kan læse om de mest gænse vertioner her.

http://www.linux.dk/artikler/artikel-01.php
der er mange gode sager på www.linux.dk
og under den sjælanske gruppe kan du søge i atikler via google.
håber du finder den veretion der passer bedst for dig.

Fra : Hans Nielsen

Dato : 10-01-04 15:18

Snup et kig her: www.linuxin.dk og www.debianguiden.dk