Formmail
Fra : Christian

Dato : 09-01-04 13:33

Hejsa NG,

Jeg vil lave en formmailer i Javascrip og har brugt dette script:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

MEn har ramt et problem. Når man så sender mailen åbner dit
e-mail program (mit er outlook) og det er meningen den bare skal
sendes, hvad skal der gøres for den sender den direkte?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-04 14:34

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev :

>MEn har ramt et problem. Når man så sender mailen åbner dit
>e-mail program (mit er outlook) og det er meningen den bare skal
>sendes, hvad skal der gøres for den sender den direkte?

Vil det altid gøre med en mailto.

Brug en serverside formmail.

Dit webhotel/netudbyder, hvor hjemmesiden ligger, kan tilbyde en
sådan.
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 09-01-04 14:45

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Vil det altid gøre med en mailto.
>
> Brug en serverside formmail.
>
> Dit webhotel/netudbyder, hvor hjemmesiden ligger, kan tilbyde en
> [...]

Tak for dit svar, men kan ikke få en server på min computer, da jeg
har win xp home, og farmand vil ikke skifte styresystem SÅ det
må blive noget med JavaScript, kan det ikke lade sig gøre?

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 09-01-04 16:24

> Tak for dit svar, men kan ikke få en server på min computer, da jeg
> har win xp home, og farmand vil ikke skifte styresystem SÅ det
> må blive noget med JavaScript, kan det ikke lade sig gøre?

Du kunne da bare installere en af de utallige webservere der findes til
Windows. Jeg kan varmt anbefale Apache.

--
Dagens undskyldning: "we just switched to Sprint."

Fra : Christian

Dato : 09-01-04 16:15

Morten Winkler Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Du kunne da bare installere en af de utallige webservere der findes til
> Windows. Jeg kan varmt anbefale Apache.

Jeg har prøvet at downloade Apache, men det virkede ikke. Det er noget med
du skal have en service pakke og sådan noget så jeg opgav. MEn hvis du kan
give mig de links der skal bruges, og et link til den server (der er jo
mange Apache servere) vil jeg være dig MEGET taknemmelig!

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 09-01-04 16:31

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> give mig de links der skal bruges, og et link til den server (der er jo
> mange Apache servere) vil jeg være dig MEGET taknemmelig!

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/

Venlig hilsen
Tobias

Fra : Christian

Dato : 09-01-04 17:03

Tobias Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
>

> Venlig hilsen
> Tobias

1000000 tak er i gang med downloading nu!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-04 17:05

> [...]

>har win xp home, og farmand vil ikke skifte styresystem SÅ det
>må blive noget med JavaScript, kan det ikke lade sig gøre?

Forstår jeg ikke, du har ikke hjemmesiden liggende på din egen
computer men på et webhotel eller på den plads, som din
internetudbyder stiller til rådighed.

Begge steder kan du have siden med din formmail og de tilbyder en
formmail, du kan bruge.

Så hvad har det med at gøre, at du skal have din egen server?
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 09-01-04 21:15

> [...]
> formmail, du kan bruge.
>
> Så hvad har det med at gøre, at du skal have din egen server?

Det problem er løst, og serveren er slået til og virker. MEn jeg kan
ikke includere noget

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-01-04 17:33

Christian <SphinX@mail-online.dk> writes:

> Tak for dit svar, men kan ikke få en server på min computer, da jeg
> har win xp home, og farmand vil ikke skifte styresystem SÅ det
> må blive noget med JavaScript, kan det ikke lade sig gøre?

Det behøver ikke være *din* server. Der er flere gratis formmail-services
derude som du kan bruge. Du sender blot en form til den, og så sender
den mailen (nej, jeg har ikke en adresse på en, desværre).

/L

Fra : Christian

Dato : 09-01-04 21:17

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det behøver ikke være *din* server. Der er flere gratis formmail-services
> derude som du kan bruge. Du sender blot en form til den, og så sender
> den mailen (nej, jeg har ikke en adresse på en, desværre).

Jeg ved ikke med jer, men jeg kan godt lide når du ved hvad det er du bruger.
JEg kan få en how www.epsup.dk, men aner ikke hvad det er. Jeg ville gerne lære
hvordan man lavede en, end bare at hente et script.