Q: Program til at resize en bunke .jpg fil~
Fra : K.Pac

Dato : 09-01-04 13:12

Jeg har en hel del billeder jeg skal have lagt ud på min website. Men de
skal først resizes lidt, kender nogen noget til et program som kan resize en
hel bunke filer af gangen?

På forhånd tak og undskyld hvis det er en forkert gruppe at spørge i.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-01-04 13:15

K.Pac wrote:
> Jeg har en hel del billeder jeg skal have lagt ud på min website. Men de
> skal først resizes lidt, kender nogen noget til et program som kan resize en
> hel bunke filer af gangen?

Har du adgang til en linux server med imagemagick? I så fald kan man
nemt bikse et script sammen som bruger imagemagick til at resize
billederne med :)

> På forhånd tak og undskyld hvis det er en forkert gruppe at spørge i.

Burde nok være i
dk.edb.grafik
eller dk.edb.internet.webdesign

mvh
Johan

Fra : Benny Nissen

Dato : 09-01-04 13:29

"K.Pac" <given@besked.com> wrote in message
> [...]
> skal først resizes lidt, kender nogen noget til et program som kan resize

Adobe Photoshop og Macromedia Fireworks kan begge lave batch-kørsel til
billedbehandling.

--
Benny

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 09-01-04 15:14

K.Pac wrote:

> Jeg har en hel del billeder jeg skal have lagt ud på min website. Men de
> skal først resizes lidt, kender nogen noget til et program som kan resize
> en hel bunke filer af gangen?

for i in `find . -name "*.jpeg"`; do mogrify -resize 480x640! $i; done
eller
for i in `find . -name "*.jpeg"`; do mogrify -resize 27.3% $i; done

Morten

--
Dagens undskyldning: "we just switched to Sprint."

Fra : K.Pac

Dato : 09-01-04 14:15

Tak for alle forslagene, fandt et program der PIXreziser, som virker
utroligt godt og er meget nemt.