Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med FujitsuSiemens fladskærme??
Fra : ottesen

Dato : 09-01-04 22:16

Hej!
Er der nogen der har erfaringer med brug af Fujitsu Siemens fladskærme og vil
fortælle lidt om dem mht billedkvalitet osv? Det drejer sig nærmere bestemt om
modellerne S19-1 og S17-1 som jeg har mulighed for at købe gennem en
medarbejderpc ordning...

Hilsen
Ottesen

Fra : E. Jensen

Dato : 12-01-04 12:49

> [...]
bestemt om
> modellerne S19-1 og S17-1 som jeg har mulighed for at købe gennem en

Fujitsu har leveret 19" paneler til en lang række andre
fladskærmsproducenter. Sikkert fordi 19" panelet er blandt de bedste pt. Men
det er ikke et ips/sips panel, så det er ikke optimalt at spille hurtige 3D
spil derpå. Der findes i øvrigt ikke rigtigt nogle 19" ips/sips paneler
endnu. Jeg kan erindre, at der findes op til flere brugererfaringer med
Fujitsu 19" på www.prad.de 17" panelet ved jeg ikke noget om.

mvh E

Fra : TS

Dato : 12-01-04 13:28

Der findes i øvrigt ikke rigtigt nogle 19" ips/sips paneler
> endnu.

Hmm. Har du hørt om Iiyama prolite 481? - det er en 19 tommer med IPS panel

/TS

Fra : JK

Dato : 12-01-04 13:47

On Mon, 12 Jan 2004 13:27:54 +0100, "TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk>
wrote:

>Der findes i øvrigt ikke rigtigt nogle 19" ips/sips paneler
>
>Hmm. Har du hørt om Iiyama prolite 481? - det er en 19 tommer med IPS panel

Ja, men ips er ikke som s-ips. Jeg har læst, at prolite 481 ikke er en
kvalitets skærm !

mvh

John

Fra : TS

Dato : 12-01-04 14:55

> Ja, men ips er ikke som s-ips. Jeg har læst, at prolite 481 ikke er en
> kvalitets skærm !

Og? Skrev manden ikke at der ikke rigtig fandtes ips/s-ips skærme?

Hvor har du læst det henne - da ikke på prad.de?

Mht. S-ips så de de jo ikke lige sådan at finde, eller finde ud af hvori de
sidder.

Og hvilken forksel skulle der være på det ips panel Iiyama bruger, og så dem
i LG/Viewsonic/NEC?

/TS

Fra : JK

Dato : 12-01-04 15:25

On Mon, 12 Jan 2004 14:54:37 +0100, "TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk>
wrote:

>Og? Skrev manden ikke at der ikke rigtig fandtes ips/s-ips skærme?

Når der ikke findes s-ips i 19" er MVA eller TN vist bedre

> [...]
>sidder.
>
>Og hvilken forksel skulle der være på det ips panel Iiyama bruger, og så dem

Du må selv gøre et arbejde med google med at finde et review på Iiyama
ProLite e481s.
Jeg kan ikke give referencer på alting.

hilsen

John

Fra : TS

Dato : 12-01-04 15:37

> Når der ikke findes s-ips i 19" er MVA eller TN vist bedre

Jeg kommenterede bare at han skrev at der ikke fandtes 19'' ips skærme. Om
MVA eller TN er bedre ved jeg ikke af erfaring. Men mange herinde har da
skrevet at Ips er klart at foretrække - det er bl.a. sådan et panel der
sidder i Vievsonic 181 og NEC 1860 som mange er helt vilde med; den sidste
har været udsolgt i over det meste af Tyskland de sidste par måneder.

> Du må selv gøre et arbejde med google med at finde et review på Iiyama
> ProLite e481s.

Har jeg på prad.de - og der var det rimeligt positivt.

> Jeg kan ikke give referencer på alting.

Hmm, nej det kan man selvfølgelig ikke, men nu var det jo dig som
modargumenterede med nogle påstande, bl.a. at mva og tn er bedre en ips,
hvilket jeg mener mange herinde er noget kraftig uenig i.

Men du kan selvfølgelig have ret i, at lige netop det ips panel der sidder i
Iiyamas skærm ikke er specielt godt i forhold til andre ips paneler - jeg
har har bare ikke set noget om det endnu.

/TS

Fra : Levin

Dato : 19-01-04 01:27

Hej TS,

Jeg er også meget interesseret i den Iiyama monitor. Så hvis der er
andre
brugere der har erfaringer med skærmen, skal de endelig givelyd fra sig

Spekulerede på at købe ViewSonic's VP-181B, men efter alt den kritik af
DVI
porten tør jeg ikke kaste penge efter det mærke. Ud af hvad jeg kan læse
herinde
er Iiyama bedre til at lave skærme. SHG som sælger en del af dem, giver
selv udtryk
for de er lige så gode som SONY.

Ved ikke om det er sandt, men det ville være lækkert hvis der var nogel
der også
kunne svare på det.

http://www.kandu.dk/