Omformer Fra US til DK stik
Fra : Lars \(9400\)

Dato : 09-01-04 07:58

Hej NG

Jeg ved ikke rigtigt som det er en rigtige NG, men nu prøver jeg,. Jeg skal
bruge en omformer fra US stik til EU/DK stik 220 volt, men jeg kan ikke
rigtigt finde nogen forretning her hjemme som sælger den vej, det jkeg har
fundet indtil nu er kun den anden vej, håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Lars

Fra : Bo Christensen

Dato : 09-01-04 08:58

> [...]
> rigtigt finde nogen forretning her hjemme som sælger den vej, det jkeg har
> fundet indtil nu er kun den anden vej, håber i kan hjælpe mig.

hej,
dk.teknik.el er nok bedre,
mht. dit stik, så er det jo ikke nok med et stik,
amerikanerne bruger 110 Volt, så du skal have en
transformator også.
mvh bo

Fra : Lars \(9400\)

Dato : 09-01-04 09:46

Nej, for mit elaperat kan klar fra 100-240 V så der skulle ikke være brug
for en omformer. Jeg takker for henvisningen til den anden news gruppe

Hilsen

Lars

Fra : TG4600

Dato : 09-01-04 11:43

"Lars (9400)" <nyhedder@ilejr.dk> wrote in message
> Nej, for mit elaperat kan klar fra 100-240 V så der skulle ikke være brug
> for en omformer. Jeg takker for henvisningen til den anden news gruppe

Kan du så ikke bare klippe ledningen og montere et DK-stik, det er da det
nemmeste

/TG

Fra : Lars \(9400\)

Dato : 09-01-04 11:58

Jo det ville være let hvis det var en ledning på den, stikket se sådan her
ud:

http://www.ilejr.dk/ng/stik.jpg

Hilsen

Lars

Fra : TG4600

Dato : 09-01-04 12:37

> Jo det ville være let hvis det var en ledning på den, stikket se sådan her
> [...]
Ja det kan jeg godt se, det giver et problem. For at få adapter den vej
bliver du nok nødt til at smutte over dammen. Ellers tror jeg at du skal
have fat i en _meget_ velassorteret installatør.

/TG

Fra : Lars \(9400\)

Dato : 09-01-04 12:57

Har fundet et sted hvor det findes her hjemme *SS* www.danbit.dk de har alt
tror jeg *S*

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-01-04 13:18

Lars (9400) wrote:
> Jo det ville være let hvis det var en ledning på den, stikket se sådan her
> ud:
>
> http://www.ilejr.dk/ng/stik.jpg

<http://www.brinck.dk/stik.asp>

Amerikansk net adapter, DK-USA (230V hun) 18,-

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-01-04 12:16

Lars (9400) wrote:
> [...]
> jeg kan ikke rigtigt finde nogen forretning her hjemme som sælger den
> vej, det jkeg har fundet indtil nu er kun den anden vej, håber i kan

Førhen kunne man i campingcentre og større sportsforretninger købe nogle
'konverterings-kit' beregnet for 'rejsefolket'. Jeg ved ikke om det
stadig er tilfældet.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Morten

Dato : 10-01-04 16:41

Der er en type isenkræmmere/elforretninger der jævnligt sender reklamer ud,
de sælger ALT mellem himmel og jord - og de har tit tilbud på et adaptersæt
med 6-8 forskellige stik her er også et US/DK - sådan et sæt har jeg
benyttet mig af til min laderen for mit Kamera - Pris 35,- kr.
mvh
kem