pope til redhat 9
Fra : andy

Dato : 09-01-04 01:52

Da jeg har en FWA forbindelse fra sonofon skal jeg kalde op til
internetet over midt net kort, hvilke pakke skal jeg instalere for at
kunne sætte dette op? eller skal jeg downloade en pakke?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 09-01-04 02:08

On Fri, 09 Jan 2004 01:52:28 +0100, andy wrote:

> Da jeg har en FWA forbindelse fra sonofon skal jeg kalde op til
> internetet over midt net kort, hvilke pakke skal jeg instalere for at
> kunne sætte dette op? eller skal jeg downloade en pakke?

Jeg går ud fra du mener pppoe?

På Debian har vi 'pppoeconf'.

--
Christian Jørgensen | There is no spoon!
http://www.razor.dk |

Fra : Esben Laursen

Dato : 09-01-04 13:31

"andy" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg har en FWA forbindelse fra sonofon skal jeg kalde op til
> internetet over midt net kort, hvilke pakke skal jeg instalere for at
> kunne sætte dette op? eller skal jeg downloade en pakke?

som Andy skriver er det pppoe du skal bruge..

Men jeg er meget interesseret i hvordan det kører, jeg kender en som har en
forbindelse hos homofon, hvilket ikke har voldet ham andet end problemer...
Linux serveren som står direkte på internettet har ingen problemer, men alle
hans Windåse klienter har problemer med at gå på internettet, men det er kun
nogle få sider som f.eks. telmore.dk og edbpriser.dk, vi har snakket med
support afd. og de ville have os til at ændre MTU størrelsen på _samtlige_
windåse maskiner til omkring 1490. Det har aldrig kørt helt perfekt derude,
og jeg tror når de 6 måneder er gået at han så opsiger linien.
I min verdenen er det sku et big NO NO at pille ved MTU størrelserne på
netværket, vi har også haft nogle mærkelige problemer med Samba, når en win
klient skulle gemme noget på serveren...

Så, jeg vil meget gerne høre hvordan dine erfaringer er med Sonofon. Har du
noget der ligner de problemer? De har ikke været særlig venlige til at
hjælpe os, til sidst sagde supporten bare, vi kan ikke hælpe jer, slet jeres
Linux.... Flot.. Homofon...

--
Esben

Fra : andy

Dato : 09-01-04 22:26

Esben Laursen wrote:
> [...]
> hjælpe os, til sidst sagde supporten bare, vi kan ikke hælpe jer, slet jeres

Jeg ved godt at det er pppoe jeg skal bruge, men jeg kan ikke finde et
program, hvor jeg kan sætte det op i. Jeg mener at der skulle følge et
med redhat og har ledt. jeg kan hverken finde det i redhat8 eller 9