sed
Fra : Carsten

Dato : 08-01-04 22:31

Hej
har forelsket mig i sed
den ser ud til at kunne klare næsten hvad som helst
der er bare svær at hitte ud af, så hvis der er en der ligger inde med en
Dansk "brugsvejledning" vil jeg være taknemlig !!

og så mit lille problem
har lavet en ls -1 > dir
jeg ønsker nu at alle linjer der ikke ender med .asm fjernet
det burde ikke være besværligt men jeg kan ikke se skogen for bare træer

der næst
ønsker jeg at komme frem til dette resultat
hvor input.asm selvfølgelig er hver af de filer der står tilbage i dir filen

sed s/include\ \"/\include\ \"\\\\pic\\\\util\\\\/ input.asm > inputS.asm

/carsten

Fra : Niels Baggesen

Dato : 08-01-04 23:02

Carsten <spam@spam.dk> wrote:
> [...]

> jeg ønsker nu at alle linjer der ikke ender med .asm fjernet
> det burde ikke være besværligt men jeg kan ikke se skogen for bare træer

Det er nu ikke altid at sed er det rette. Her vil jeg nok foreslå

ls -l | grep '.asm$'

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Kent Friis

Dato : 09-01-04 18:49

Den Thu, 8 Jan 2004 22:02:15 +0000 (UTC) skrev Niels Baggesen:

>Det er nu ikke altid at sed er det rette. Her vil jeg nok foreslå
>
>ls -l | grep '.asm$'

kfr:tmp$ ls -l | grep '.asm$'
-rw-r--r-- 1 kfr users 0 jan 9 18:48 test1.asm
-rw-r--r-- 1 kfr users 0 jan 9 18:48 test1aasm
-rw-r--r-- 1 kfr users 0 jan 9 18:48 test1basm
-rw-r--r-- 1 kfr users 0 jan 9 18:48 test1casm
kfr:tmp$ ls -l | grep '\.asm$'
-rw-r--r-- 1 kfr users 0 jan 9 18:48 test1.asm
kfr:tmp$

Mvh
Kent

Fra : Niels Baggesen

Dato : 08-01-04 23:08

Carsten <spam@spam.dk> wrote:
> ønsker jeg at komme frem til dette resultat
> hvor input.asm selvfølgelig er hver af de filer der står tilbage i dir filen

> sed s/include\ \"/\include\ \"\\\\pic\\\\util\\\\/ input.asm > inputS.asm

Nå, det kom lidt hurtigt afsted. Prøv med

for f in $(ls -l | grep '.asm$'); \
do g=$(basename $f .asm); \
sed 's/include "/include "\\pic\\util\\/' < $f > ${g}S.asm; \
done

/Niels

Fra : Carsten

Dato : 08-01-04 23:28

Niels Baggesen wrote:

> [...]
>
> for f in $(ls -l | grep '.asm$'); \
> do g=$(basename $f .asm); \
> sed 's/include "/include "\\pic\\util\\/' < $f > ${g}S.asm; \

TAK for hjælpen den kunne klare opgaven

/Carsten