Skærme
Fijala 3554
En VP181 mere med defekt DVI indgang!
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 08-01-04 20:58

Så skete det vist igen. En Viewsonix VP181 der mistede sin DVI indgang.

Lige meget hvad, finder den min skærm ikke længere noget signal på DVI
indgangen - har ellers virket perfekt siden jeg modtog den den 30. december.
Den var i brug her til aften, men efter en reset af PC'en stoppede DVI
indgangen med at virke.

Så hvad nu... Jeg kan selvfølgelig returnere skærmen til IT-butikken og få
oprettet en RMA og måske få en anden skærm.
Men hvad så hvis den nye skærm har pixelfejl? Nu var jeg jo lige glad for,
at denne skærm var somden skulle være - i hvert fald hvad panelet angår!?!
Og umiddelbart ser billedet ok ud med analogt kabel!?!

Nogen anbefalinger?

/Rolighed

Fra : Jensn

Dato : 08-01-04 21:05

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> at denne skærm var somden skulle være - i hvert fald hvad panelet angår!?!
> Og umiddelbart ser billedet ok ud med analogt kabel!?!

Hvilket grafikkort kører du med ?

Mvh.
Brian S Jensen - med velfungerende 181s/DVI ... .....endnu

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 08-01-04 21:12

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> Hvilket grafikkort kører du med ?

ASUS V9280 (baseret på ti4200 chipset)

/Rolighed

Fra : Jensn

Dato : 08-01-04 21:18

> "Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> ASUS V9280 (baseret på ti4200 chipset)
>
> /Rolighed

Hvad med jer andre her i gruppen - med defekt 181 DVI indgang - hvilke
grafikkort er det ?

Jeg kører selv min på et ATI 9800Pro - og den har virket siden jeg fik den
i November ´03

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-04 21:43

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg kører selv min på et ATI 9800Pro - og den har virket siden jeg fik
> den i November ´03

Skyldes dette ikke at man i Catalyst driveren kunne sætte en alternativ DVI
frekvens, og Matrox kortene kunne det samme?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-01-04 21:57

On Thu, 8 Jan 2004 20:42:55 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> Skyldes dette ikke at man i Catalyst driveren kunne sætte en alternativ DVI
> frekvens, og Matrox kortene kunne det samme?

Svjh var det med alternativ DVI-frekvens kun aktuelt på VP201 da denne
pga opløsningen kører på grænsen af DVI standarden (165MHz?!?).

Jeg har forøvrigt en VP181s der har kørt upåklageligt på DVI-udgangen på
mit Radeon 8500 siden nov. 2003. Jeg kører med standard indstillingerne
i ATi-driveren og har altså ikke aktiveret "Reduce DVI freguency on
high-resolution displays" som det hedder.

--

/Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-01-04 22:11

Jesper Rasmussen <news1@fuglsang-rasmussen.dk> crashed Echelon writing

> Svjh var det med alternativ DVI-frekvens kun aktuelt på VP201 da denne
> pga opløsningen kører på grænsen af DVI standarden (165MHz?!?).

Uhmkay, så blev jeg klogere der.

> [...]
> indstillingerne i ATi-driveren og har altså ikke aktiveret "Reduce DVI
> freguency on high-resolution displays" som det hedder.

Hvad med Alternativ DVI-betjenings tilstand?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 08-01-04 22:17

On Thu, 8 Jan 2004 21:11:02 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> Uhmkay, så blev jeg klogere der.

Som sagt så er det sådan jeg husker det blev fremlagt, men jeg har ikke
nærlæst de gamle indlæg igen.

> Hvad med Alternativ DVI-betjenings tilstand?

Den har jeg tilsyneladende ikke i min driver?

--

/Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-01-04 01:00

> Den har jeg tilsyneladende ikke i min driver?

Ok, jeg kører godt nok også med den gamle 3.7'er fordi den har været mest
bugfri. Hvilken kører du med?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 09-01-04 09:00

On Thu, 8 Jan 2004 23:59:47 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> Ok, jeg kører godt nok også med den gamle 3.7'er fordi den har været mest
> bugfri. Hvilken kører du med?

Her er mine driver oplysninger:
CATALYST Version   03.8
2D Version      6.14.10.6387
Packaging Version   7.94-030917m-00434C

Jeg har heller ikke haft problemer med de tidligere versioner - kan dog
ikke huske hvilke versioner jeg har brugt sammen med VP181s'eren.

--

/Jesper

Fra : mofo

Dato : 15-01-04 01:20

også her, 9700pro, ingen problemer (7-9-13)

Fra : Maestro

Dato : 09-01-04 18:34

Jeg kører med et MSI Geforce 4200, og min skærm har kørt upåklageligt siden
jeg fik den omkring 1. oktober, og jeg håber den bliver ved med det!

Mvh Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 01:18

Jesper Rasmussen skrev:

> Svjh var det med alternativ DVI-frekvens kun aktuelt på VP201 da
> denne pga opløsningen kører på grænsen af DVI standarden
> (165MHz?!?).

Min VP201s ligger på omkring 161 Mhz og der er ingen mulighed for
at vælge specielle indstillinger for frekvensen på DVI-porten på
mit Matrox Parhelia-kort. Man kan muligvis med et eller andet
tweak-program, men det er ikke indbygget i driveren.

Madsen.

Fra : rane

Dato : 08-01-04 23:08

On Thu, 8 Jan 2004 20:58:18 +0100, "René Rolighed Christensen"
<spambox@freestyler.dk> wrote:

>Så skete det vist igen. En Viewsonix VP181 der mistede sin DVI indgang.

Ak ja - samme problem som jeg har døjet med i flere måneder nu. Har
valgt at beholde min indtil Viewsonic får fikset problemet - og kører
lige nu på Analog indgangen. Der er ikke den helt store forskel
faktisk.

Og hvis du vil køre 2 computere på samme skærm, kan du få en
DVI-to-Analog adapter du kan sætte i DVI-indgangen på din VP181 og så
bare bruge et ekstra analogt kabel.

Fra : Jonas

Dato : 09-01-04 00:31

Endnu en her... kørte uden probs med dvi-dvi på et Radeon 9700, men efter
omkring 2 måneder begyndte jeg at få problemer, og nu kan jeg stort set ikke
få liv i den medmindre jeg kører dvi-analog eller analog-analog, hvilket den
kører problemfrit (indtil videre). Spørgsmålet er så bare, hvilket
alternativ man har til en VP181, hvis man gerne vil kunne spille mv. og IKKE
vil købe en skærm i tyskland. NEC er voldsomt dyre i danmark, og Iiyama er
næsten ikke til at købe, så indtil videre bør du nok vente på at Viewsonic
fixer det.

Mvh Jonas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-01-04 01:07

rane <nada@adasf.com> crashed Echelon writing

> Og hvis du vil køre 2 computere på samme skærm, kan du få en
> DVI-to-Analog adapter du kan sætte i DVI-indgangen på din VP181 og så
> bare bruge et ekstra analogt kabel.

Vil det sige at med en defekt DVI port på skærmen virker den stadig bare
med adapter?? Hvis rigtigt er det jo interessant viden for at fejlfinde,
for så er det jo ikke hele dvi porten der er defekt.

--
Bjarke Andersen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-01-04 20:09

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Vil det sige at med en defekt DVI port på skærmen virker den stadig bare
> med adapter?? Hvis rigtigt er det jo interessant viden for at fejlfinde,
> for så er det jo ikke hele dvi porten der er defekt.

Yezz... Har lige testet. Analogt signal fra grafikkortet - og så adapteren
mellem det analoge kabel og DVI indgangen på skærmen. Og sørme om jeg ikke
får billede!
Altså er det ikke "hele DVI stikket" der er gået. Det er kun hvis skærmen
får digitalt signal ind på DVI indgangen at skidtet ikke virker! Mystisk!

/Rolighed

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-01-04 22:19

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> crashed Echelon
writing news:3ffefc38$0$27375$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> Altså er det ikke "hele DVI stikket" der er gået. Det er kun hvis
> skærmen får digitalt signal ind på DVI indgangen at skidtet ikke

Har du fortalt ViewSonic det, andre som har fortalt eller kender nogen som
kan sige det. Det må jo så betyde at ikke hele DVI stikket går kaput, men
kun en enkelt del/leder.

--
Bjarke Andersen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-01-04 08:19

> [...]

> Og hvis du vil køre 2 computere på samme skærm, kan du få en
> DVI-to-Analog adapter du kan sætte i DVI-indgangen på din VP181 og så

Men hvad vil du foreslå at jeg gøre... Følgesedlen på min skærm lyder 29.
december (jeg modtog den 30. december) - så jeg har jo faktisk ikke været i
besiddelse af skærmen i 14 dage, hvilket vel burde betyde at den var DOA!?!
Eller er det fakturadatoen der gælder, for den lyder vist 24. december. Of
vil betegnelsen DOA betyde at jeg får en ny skærm - måske med pixelfejl? Og
skal jeg kontakte IT-Butikken (hvor den er købt) - Infocare som jo står for
Viewsonix supporten i DK - eller Viewsonic DK's support/hotline selv?

Cheers
Rolighed

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-01-04 14:46

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> crashed Echelon
writing news:3ffe565c$0$9830$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> den er købt) - Infocare som jo står for Viewsonix supporten i DK -
> eller Viewsonic DK's support/hotline selv?

Forhandleren. Det er ham som er din mægler uanset hvad i garantiperioden.

Jeg ville dog også foreslå at kontakte viewsonic, abre for at de kan få
endnu en seddel i deres bunke over skærme med defekt DVI, og du kan jo så
bare oplyse at du lader den blive byttet ved forhandleren.

--
Bjarke Andersen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-01-04 15:06

> [...]
> endnu en seddel i deres bunke over skærme med defekt DVI, og du kan jo så
> bare oplyse at du lader den blive byttet ved forhandleren.

Jeg har talt med en tekniker hos Infocares hotline og er mere eller mindre
blevet enig med mig selv om at beholde min skærm og benytte analogt kabel.
Såfremt der så senere bliver mulighed for at få repareret DVI indgangen, kan
jeg jo få det gjort under garantien.

Hvis jeg skulle vælge at få byttet til en ny skærm nu (som jeg er berettiget
til), risikerer jeg jo bare at få en med mange flere pixelfejl - og så er
der jo ikke længere mulighed for fortrydelse.

Så som skrevet, tror jeg at jeg vælger at benytte analogt signal nu og her -
og så skrive en mail til Viewsonic (eller Infocare?) om situationen, så de
er klar over at der findes endnu en bruger med fejlen. Hvor har I andre i
den forbindelse skrevet hen?

Cheers
Rolighed

Fra : rane

Dato : 10-01-04 09:41

On Fri, 9 Jan 2004 15:06:10 +0100, "René Rolighed Christensen"
> [...]

>er klar over at der findes endnu en bruger med fejlen. Hvor har I andre i

Ring til Viewsonic Danmark og bed om at snakke med Peter Anderson, som
er Country Manager. Ham har jeg tidligere snakket med og det lader til
at det er ham man helst skal have fat i.

Derefter, ring til Infocare og fortæl dem om endnu en defekt Viewsonic
VP181 så de kan blive endnu mere overbevist om, at skærmene faktisk er
defekte fra produktion. Det kan ikke betale sig at få den byttet, for
chancen er stor at du vil få en defekt tilbage igen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-01-04 23:08

Bjarke Andersen skrev:

> Har du fortalt ViewSonic det, andre som har fortalt eller kender
> nogen som kan sige det.

Jeg tror i hvert tilfælde at de vil blive glade for den information,
hvis de da ikke allerede er klar over det selvfølgelig.

Madsen.