P4P800 deluxe problemer
Fra : Dennis

Dato : 08-01-04 19:10

Hej,

Sidder og er ved at bygge min nye PC, og kan ikke få skidtet til at køre.
Det drejer sig om et ASUS P4P800 motherboard.
Problemet er at den aldrig starter op.
Tænder den grønne pære på bundkortet, spinner op og kommer aldrig videre.
Har prøvet med et andet grafikkort uden held.
Den kommer aldrig så langt, at man kan se noget som helst signal på skærmen.
Mit kabinet/strømforsyning er et Aopen af typen FSP235-60GT - er denne ikke
god nok ? Hvis ikke hvad skal man så have for at det er ?

Stikkene til bundkortet er selvfølgelig tjekket et halv hundrede gange og er
100 på at de sidder rigtigt.

Nogle forslag ?

mvh
Dennis

(ved svar på mail - fjern dyret)

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-01-04 19:39

"Dennis" <dhkgiraf@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> god nok ? Hvis ikke hvad skal man så have for at det er ?
>
> Stikkene til bundkortet er selvfølgelig tjekket et halv hundrede gange og

Defekt CPU eller RAM er mit spørgsmål. Sikrer dig at begge dele er korrekt
sat i.

Har du tilsluttet P4 strømstikket udover multistikket?

Kommer der ingen POST beep?

VH
Peter

Fra : Dennis

Dato : 08-01-04 19:46

Tak for svaret.

Ram og CPU er helt ny, men det er jo selvfølgelig ingen garanti.

> Har du tilsluttet P4 strømstikket udover multistikket?
nej, har også læst mig omkring P4 stikket. Sådan et eksisterer ikke på min
nuværende strømforsyning. Den skal sidde sammen med de øvrige ledninger
ikke ?
Synes det begynder at lugte af en ny strømforsyning. Den nuværende er også
ved at være 4 år gl. så det er nok den der er problemet. Er der en speciel
der kan anbefales eller er et P4 stik = sikkerhed for at det virker ?
> Kommer der ingen POST beep?
Intet overhovedet.

mvh
Dennis

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 09-01-04 09:14

> Tak for svaret.
>
> Ram og CPU er helt ny, men det er jo selvfølgelig ingen garanti.

Bestemt ikke

> nej, har også læst mig omkring P4 stikket. Sådan et eksisterer ikke på min
> nuværende strømforsyning. Den skal sidde sammen med de øvrige ledninger
> ikke ?

Jo, det er et firkantetstik med 4 ben. Du kan få en omformer til stikket, så
du kan bruge det almindelige molex stik. Det er ikke altid STRENGT
nødvendigt at bruge stikket, jeg har kørt fint uden, men jeg kunne
forestille mig der kunne være problemer med nogle bundkort/PSUer.

> [...]
> ved at være 4 år gl. så det er nok den der er problemet. Er der en speciel
> der kan anbefales eller er et P4 stik = sikkerhed for at det virker ?

Lyder mystisk. Det kan jo også være bundkortet som simpelthen er dead on
arrival. Men som der foreslås, så vil det være fint hvis du havde mulighed
for at teste de forskellige komponenter.

VH
Peter

Fra : Allan / Kolding

Dato : 08-01-04 20:41

Mit P4C800 kan ikke starte op uden P4 stikket.
Har lige prøvet at pille den af og den grøne lampe lyser,
men den spinner kun op i et sec. så dør den igen.

Har du tjekket alle jumpere. Spec. Clear C-Mos ?
Sidder lige over batteriet, og skal sidde i ben 1 og 2.
Hvis den sidder ok. Så prøv at Clear C-mos.
1) Afmont. 220V stik
2) Afmont batteri.
3) Flyt jumperen fra 1,2 til 2,3 i ca 10 sec.
4) Flyt jumper tilbage, mont. batteri og sæt strøm til igen.

Tjeck om strømstik ved floppydrev ikke sidder et ben ved
siden af ?

Har du et PCI grafikkort liggende, så prøv også med det.

Alternativt er hvis du har en P4 pc mere du kan
tjecke dine ram og cpu m.m. i.
( Kunne jo være en kammerat´s pc ).

Håber du finder fejlen

--
MVH. Allan / Kolding

KLIP

Fra : Dennis

Dato : 09-01-04 17:23

Ny strømforsyning var løsningen. Skulle åbenbart fodres med det specielle
P4 stik.

Tak for alle svarene.

mvh
Dennis