Vil ikke preload/cache ved mouse over!
Fra : K. Jacobsen

Dato : 08-01-04 17:00

Hej,

Jeg har problemer med at få forskellige scripts til at
preloade/cache de billeder, der skal vises ved mouse over.

Frontpage, Dreamweaver og Namo's løsninger ser ikke ud til at
virke ordenligt, så jeg søgte lidt mere diverse steder, men osse
her virkede det håbløst.

Jeg prøvede så et lille script, jeg fandt her, hvor andre osse
havde problemer med preload;
http://www.echoecho.com/ubb/viewthread.php?tid=2365

Men det virker ikke altså heller ikke. Jeg har prøvet så mange
forskellige ting efterhånden.

Det virker fint på andre sider jeg har luret efter, men jeg kan
altså ikke få det til at virke.

Her er min test side;
http://naf.2go.dk/test/test.htm

På Forhånd Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : K. Jacobsen

Dato : 08-01-04 17:22

> Her er min test side;
> http://naf.2go.dk/test/test.htm

Det er selvfølgelig

http://naf.1go.dk/test/test.htm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-04 21:32

"K. Jacobsen" <nist@mail.teleNOSPAM.dk> skrev
> Jeg har problemer med at få forskellige scripts til at
> preloade/cache de billeder, der skal vises ved mouse over.

Så prøv at kigge på denne side:

http://www.html-faq.dk/2004.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : K. Jacobsen

Dato : 09-01-04 00:30

Tak for hjælpen, men det løste ikke problemet.

Men jeg har derimod fundet frem til at det er et "server issue"
for fænomenet opstår kun på 1go.dk's server. Jeg prøvede at
uploade siden til frac.dk, og der virkede det hele perfekt.

De to ens sider på forskellige servere, til de interesserede;

Virker ikke;
http://naf.1go.dk/test/test.htm

Virker;
http://naffer.frac.dk/test/test.htm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-04 01:52

Her er et simpelt preload script jeg skrev i anden forbindelse.

NewImg = new Array (
"images/1.jpg",
"images/2.jpg",
"images/3.jpg"
);

var p = NewImg.length;
var preLoad = new Array();
for (i = 0; i < p; i++) {
preLoad[i] = new Image();
preLoad[i].src = NewImg[i];
}

Som du kan se erklærer jeg billederne i et array og loader dem
derefter i et andet. Det er skrevet på den måde, for at det skulle
være let at udvide. Man tilføjer bare flere billeder i NewImg arrayet
så bliver de automatisk preloaded.

Fra : K. Jacobsen

Dato : 09-01-04 20:45

Hej igen,

Jeg har nu oprette en tråd i 1go.dk's forum, for at se hvad de
eventuelt har at tilføje til mit problem.

Til de interesserede;
http://www.1go.dk/forum2003/viewtopic.php?t=2087

Det mærkelige er jo at det virker på naffer.frac.dk/test/test.htm
, men ikke på naf.1go.dk/test/test.htm - to helt identiske sider.

Tak for responsen