thumbnail i freeASPupload
Fra : Carsten

Dato : 08-01-04 12:57

Hej.
Jeg har downloadet freeASPupload
( http://www.freeaspupload.net ) og implementeret det på min egen
side. Men jeg vil gerne tilføje nogle ekstra features:

1. Jeg vil gerne have at på samme tid som jeg uploader et billede
fra min harddisk, til mappen "billedearkiv", skal der genereres
et thumbnail af billedet, der skal gemmes i
"billedearkiv/thumbs".
Hvordan det skal gøres har jeg ikke lige kunnet finde noget svar
på. Mange taler om et program der hedder ASPimage, kan det ikke
gøres uden ???

2. Jeg vil gerne tilføje en endelse til mit upload fx hvis
billedet hedder 2.jpg, skal det komme til at hedde 2-19.jpg.
Dette 19, skal findes i min database, hvor det skal svare til mit
ID nummer.
Det er nemt nok at finde ud af at tilføje en endelse, det svære
for mig ligger i at få nummeret fra database, på et felt der
endnu ikke er lavet.
Altså hvis der er 5 punkter i databasen, fra 1-5, skal mine filer
have endelsen 6, som det punkt jeg opretter, ved det nye upload
af billeder....nogen spørgsmål :)

3. sidst men ikke mindst. Mine venner har muligheden for at
uploade fra 1-20 billeder. Hvad er så smartest/nemmest/mest
fornuftigt. At lave et punkt i databasen, hvor jeg fx kunne
skrive alle filnavnene adskilt af et komma, eller lave 20
punkter.

mvh
Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk