input til input
Fra : Lars Olesen

Dato : 08-01-04 11:47

Kan jeg overføre tekst skrevet i et inputfelt til et andet inputfelt
vha. noget javascript?

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-01-04 12:03

Lars Olesen wrote:

> Kan jeg overføre tekst skrevet i et inputfelt til et andet inputfelt
> vha. noget javascript?

document.forms['FORMEN'].elements['FELT1'].value = document.forms['FORMEN'].elements['FELT2'].value;

Hvor FORMEN er navnet på selve formen og FELT1 og FELT2 er navnene på de 2 input felter.

Hintzmann c",)

Fra : Lars Olesen

Dato : 08-01-04 14:08

> document.forms['FORMEN'].elements['FELT1'].value =
> document.forms['FORMEN'].elements['FELT2'].value;
>
> Hvor FORMEN er navnet på selve formen og FELT1 og FELT2 er navnene på de
> 2 input felter.

Det giver en javascript-fejl på side:
http://www.vih.dk/bestilling/tilmelding_golf.php - noget med at navn1
ikke er null eller ikke et objekt?

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 08-01-04 15:16

Lars Olesen wrote:

> Det giver en javascript-fejl på side:
> http://www.vih.dk/bestilling/tilmelding_golf.php - noget med at navn1
> ikke er null eller ikke et objekt?

Du mangler et -s i forms.
Forms og elements er collectioner af objecter. Derfor er de i flertal.

Hintzmann c",)

Fra : Lars Olesen

Dato : 08-01-04 16:23

> Du mangler et -s i forms.
> Forms og elements er collectioner af objecter. Derfor er de i flertal.

Nej, det er ikke det. Det har jeg prøvet. Se selv på den kode, der
ligger der nu :)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-01-04 18:15

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> writes:

> Nej, det er ikke det. Det har jeg prøvet. Se selv på den kode, der
> ligger der nu :)

Du skriver:
document.forms['bestilling'].elements['navn1'].value = document.forms['bestilling'].elements['navn'].value;

Det er i sig selv rigtigt, men det står direkte i script-tagget, så det
bliver udført lige så snart browseren kommer til det script. Selve formen
er først beskrevet længere nede på siden, så den findes slet ikke endnu
når det her udføres.

/L

Fra : Lars Olesen

Dato : 08-01-04 18:49

> [...]
> bliver udført lige så snart browseren kommer til det script. Selve formen
> er først beskrevet længere nede på siden, så den findes slet ikke endnu

Naturligvis :) Prøver lige noget andet :)