Hvad gør man smartest ?
Fra : kingchristian76

Dato : 08-01-04 01:31

Hej

Håber at jeg hermed rammer de rigtige grupper.
Jeg kører sammen med en kammerat et mindre firma.
Vi kom i dag til at snakke om, hvad vi ville gøre i tilfælde af at vi
skulle prøve at finde nogle kunder i et EU-land.
Vi har selvfølgelig en masse idéer. Hvor gode de er, er vi dog ikke så
sikre på.
Til at starte med skal vi jo have lokaliseret potentielle kunder.
Vi forestiller os at kontakte pågældende lands ambasade, evt. noget
samhandelshalløj i EU. Men her løb vi altså lidt ud i sandet.
Hvad har man ellers af muligheder, hvis man ikke har agenter eller
samarbejdspartnere i landet ?

Når man så har fundet frem til potentielle kunder må det jo så være op
til en sælger at få det bedste ud af situationen.

Håber at der er en eller anden der har flere, og sikkert bedre idéer
end os.

På forhånd tak

KingChristian76

x-post:    dk.videnskab.oekonomi,dk.erhverv
fut:   dk.erhverv

Fra : Søren

Dato : 08-01-04 01:44

"kingchristian76" <removekingchristian76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi kom i dag til at snakke om, hvad vi ville gøre i tilfælde af at vi
> skulle prøve at finde nogle kunder i et EU-land.

Tag først og lær sproget pg. land
Se via nettet om varen findes pg land billigere end DK
Transport af varer til/fra udlandet er hundedyrt så dyrt at hverken JYSK IKEA eller
andre vil være med til lande hvor de
ikke har eller vil få filialer - har spurgt

Fra : ASKF

Dato : 08-01-04 07:02

kingchristian76 ytrede sig i <3ffe9c6b.895495985@news.tiscali.dk> med
dette:

> [...]
>samhandelshalløj i EU. Men her løb vi altså lidt ud i sandet.
>Hvad har man ellers af muligheder, hvis man ikke har agenter eller

Tag en snak med erhvervsservice på det nærmeste bibliotek med et sådant.

Et af de bedste af slagsen findes på Herning Centralbibliotek
(sandsynligvis pga. deres samarbejde med Eksportskolen) :
<http://erhvervsservice.dk/>
Kik på hjemmesiden, der står lidt om hvad de kan tilbyde jer.

Hvis I selv vil gøre arbejdet med at hente oplysninger ud af Kompass og
lign. værker vil bibliotekarene i Erhvervsservice temmelig sikkert
rådgive jer gratis mht. hvilke værker der er relevante.

> [...]
>til en sælger at få det bedste ud af situationen.
>
>Håber at der er en eller anden der har flere, og sikkert bedre idéer

Eksportskolen uddanner sælgere som er specialiceret i dette, evt. kunne
I kontakte dem og høre om der var en studerende som kunne tænke sig at
lave noget for jeres firma som afgangsprojekt. Alternativt vil de
sikkert også kunne rådgive jer lidt.

Håber i kan bruge mine råd, og ellers held og lykke.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Palle Bruselius

Dato : 14-01-04 13:12

"kingchristian76" <removekingchristian76@hotmail.com>

I stedet for at kontakte det pågældende lands ambassade her i DK, er det
meget smartere at kontakte handelsafdelingen på den danske ambassade i det
pågældende land. De kender det marked, I er interesserede i, ret grundigt. I
skal dog forberede jer på, at skal de bistå jer med mere end nogle gode
råd - f.eks. udføre en del opgaver for jer -vil det blive faktureret. Det er
altså ikke gratis.

Palle