jeg har ledt og ledt!
Fra : Rune

Dato : 07-01-04 23:57

hej med jer.

Jeg har ledt i en krig og kan ikke helt finde ud af det.

Jeg skulle gerne bruge et login script i asp.

Det skal være flrebruger sustem så hvert login navn må se hver deres side.

Er der nogle er jeg der kunne være rare og hjælpe?
Jeg har set mig helt blind på alle de varianter der findes på hotscript.com

Rune

Fra : Tom Jensen

Dato : 10-01-04 16:58

"Rune"
> [...]
> Er der nogle er jeg der kunne være rare og hjælpe?
> Jeg har set mig helt blind på alle de varianter der findes på

Du skal først og fremmest bestemme dig til hvilken database du vil
bruge/din ISP understøtter.
Kort fortalt har du en login side (login.html) som har to felter:

LoginNavn
LoginKode

Ved klik på OK (submit) overføres værdierne til serveren og kan
nu hentes ved hjælp af en check side (check.asp). Her checkes om

1) brugeren har indtastet noget overhovedet
2) brugeren har indtastet noget grimt
3) om brugernavn og kodeord findes i databasen

Hvis ja så sendes man videre til en ny side der kan være forskellig for
hver bruger.
Hvis nej sendes man til en fejlside.

Find først ud af hvilken en database du kan/vil bruge til at opbevare
brugerne i. Hvor på sitet kan/vil du placere database/login side/check side
??

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk