Mailserver til MDK9.1
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-04 21:06

Hejsa!

Hvilken mailserver under MDK9.1 vil gruppen anbefale til en semi-nørd som
mig, dvs. en som ikke er alt for langhåret..

--
Martin Johansen [6000]
http://80.165.164.36/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-01-04 23:11

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> Hvilken mailserver under MDK9.1 vil gruppen anbefale til en semi-nørd som
> mig, dvs. en som ikke er alt for langhåret..

Hvad med Postfix der følger med din Mandrake?

--
Jacob - www.bunk.cc
And now for something completely different.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-04 23:36

On Wed, 07 Jan 2004 23:11:07 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Hvad med Postfix der følger med din Mandrake?

Har lige installeret den... hmm.. hvad så? Jeg aner bare intet om det
her, så hvis du har tålmodighed så har jeg også, ellers evt. en guide
på nettet?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-01-04 23:41

> Har lige installeret den... hmm.. hvad så? Jeg aner bare intet om det
> her, så hvis du har tålmodighed så har jeg også, ellers evt. en guide
> på nettet?

Har du prøvet Google eller Postfix' hjemmeside?

Til at starte med er det /etc/postfix/main.cf du skal rette i. Læs
kommentarerne i filen, de er ganske informative.

--
Jacob - www.bunk.cc
If it's worth doing, it's worth doing for money.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-04 23:43

On Wed, 07 Jan 2004 23:40:43 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Har du prøvet Google eller Postfix' hjemmeside?

Ja = totalt forvirret. Ser du, jeg kan sagtens læse og forstå det som
står skrevet, men da jeg ikke kender til de begreber som er i
mailserver-verdenen, så går jeg helt sukkerkold.

> Til at starte med er det /etc/postfix/main.cf du skal rette i. Læs
> kommentarerne i filen, de er ganske informative.

Jeg må lige få mit domæme registreret og gjort aktiv og så ellers
kaste mig ud i det hovedkulds! Det plejer at virke

Fra : Claus Alboege

Dato : 08-01-04 10:02

> Ja = totalt forvirret. Ser du, jeg kan sagtens læse og forstå det som
> står skrevet, men da jeg ikke kender til de begreber som er i
> mailserver-verdenen, så går jeg helt sukkerkold.

Foegende side kan nok besvare nogle af dine spoergsmaal:

http://cr.yp.to/mail.html

/Claus A

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-01-04 18:59

On Thu, 08 Jan 2004 10:02:24 +0100, Claus Alboege wrote:

> Foegende side kan nok besvare nogle af dine spoergsmaal:
>
> http://cr.yp.to/mail.html

Tak - jeg kigger!

Fra : Mikael Hansen

Dato : 09-01-04 00:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tak - jeg kigger!

Det er da lykkedes mig at få en mailserver op at stå på en MDK9.1, uden
at have nogen forhåndserfaring med mailservere. vistnok kun ved brug af
Postfix's webside og main.cf'en der er rimeligt godt kommenteret.

m.v.h. Mikael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-04 22:00

On Fri, 09 Jan 2004 00:27:45 +0100, Mikael Hansen wrote:

> Det er da lykkedes mig at få en mailserver op at stå på en MDK9.1, uden
> at have nogen forhåndserfaring med mailservere. vistnok kun ved brug af
> Postfix's webside og main.cf'en der er rimeligt godt kommenteret.

Det må kunne lade sig gøre for mig også. Jeg mangler kun lige, at
GratisDNS' servere bliver opdateret og så kan jeg komme igang.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Mikael Hansen

Dato : 10-01-04 12:57

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det må kunne lade sig gøre for mig også. Jeg mangler kun lige, at
> GratisDNS' servere bliver opdateret og så kan jeg komme igang.

Ja jeg bruger bare det navn som min udbyder har givet min faste IP adresse

m.v.h. Mikael