Teste for fejl
Fra : Lars Olesen

Dato : 07-01-04 17:07

Jeg går med lidt tanker om at lave et maskinskrivningsprogram online,
som kan hjælpe med at lære folk tifingersystemet. Til det går jeg ud
fra, at jeg skal lave noget javascript, som fortløbende kan tjekke om
man skriver det rigtige ind. Dette javascript skal bagefter returnere
hvor mange fejltryk man har lavet til et inputfelt. Siden skal submitte
sig selv, når man er færdig med at taste - dvs. har tastet det sidste
bogstav.

Er det overhovedet muligt?

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 08-01-04 07:47

Ja da. Helt sikkert.
"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor mange fejltryk man har lavet til et inputfelt. Siden skal submitte
> sig selv, når man er færdig med at taste - dvs. har tastet det sidste

Ja da. Helt sikkert. Fin idé, for i øvrigt.

/Morten

Fra : Lars Olesen

Dato : 08-01-04 09:02

> Ja da. Helt sikkert. Fin idé, for i øvrigt.

Du kan vel ikke være lidt mere specifik :) Jeg skal jo gerne have et
sted at starte, når jeg skal lede efter funktionerne :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-04 17:32

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> wrote in

> Er det overhovedet muligt?

Ganske givet men det ville sikkert være meget meget nemmere at lave i
en Flash fil eller Java Applet.

Se f.eks. hvordan det er gjort på www.typingtest.com

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lars Olesen

Dato : 08-01-04 17:42

> Ganske givet men det ville sikkert være meget meget nemmere at lave i
> en Flash fil eller Java Applet.

Men det vil alt andet lige være sjovere at forsøge med javascript :) Så
alle vil kunne have fornøjelse af den!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-01-04 22:07

> Men det vil alt andet lige være sjovere at forsøge med
> javascript :) Så alle vil kunne have fornøjelse af den!

Der er også folk der ikke har javascript slået til i deres browser og
der er browsere der fortolker scripts forkert. Uanset hvad du vælger
vil der være nogen der ikke kan benytte det.

Men det er op til dig hvad du vil vælge :)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 09-01-04 14:26

Lars Olesen wrote:

> [...]
> hvor mange fejltryk man har lavet til et inputfelt. Siden skal submitte
> sig selv, når man er færdig med at taste - dvs. har tastet det sidste

Jeg ville nok lave en simpel version til at starte med, hvor teksten bliver kontrolleret for
fejl på serversiden.

Hintzmann c",)

Fra : Lars Olesen

Dato : 09-01-04 23:40

> Jeg ville nok lave en simpel version til at starte med, hvor teksten
> bliver kontrolleret for fejl på serversiden.

Ja, du har nok ret. Det var også bare en udfordrende tanke :)

Fra : René Lønstrup

Dato : 09-01-04 23:41

Lars Olesen wrote:
> [...]
> hvor mange fejltryk man har lavet til et inputfelt. Siden skal
> submitte sig selv, når man er færdig med at taste - dvs. har tastet

Ja, det vil jeg mene.

I store træk skal du vel bruge en variabel med det rigtigt stavede ord, et
form-felt at skrive i, en eventhandler der lytter på f.eks. keypress og
sammenligner den indtastede streng med det rigtigt stavede ord og submitter
formen når ordet er korrekt færdigstavet.
Nu har jeg ikke lige prøvet, men det skulle ikke undre om det ikke viser sig
at være en lille smule mere kompliceret end som så

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet