Jem og fix laminat gulv -godt eller skidt?
Fra : Kristian Thorning

Dato : 07-01-04 15:43

Hej

Vi overvejer at lægge træ gulv i hele huset (80m2) og så at Jem og Fix har
laminatgulv på tilbud til 45,- for 2,25m2 hvilket må siges at være billigt.

Vi er to mennesker og en hund.

Er der nogle der har erfaringer med dette gulv?...er det for billigt til at
kunne holde (min 5-7 år)

Mvh. Kristian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-01-04 16:44

> Vi overvejer at lægge træ gulv i hele huset (80m2) og så at Jem og Fix har
> laminatgulv på tilbud til 45,- for 2,25m2 hvilket må siges at være
billigt.

Vi købte for et par år siden et sådan gulv fordi huset skulle se færdigt ud
med lyn og hast. Og det holder forbløffende pænt. Vi vader igennem med sko,
og det hele er i lange perioder byggeplads, men alligvel er gulvet stort set
ikke ridset. Selv en brændeovn har kun efterladt et lille mærke efter en
mindre brand.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-04 19:15

Kristian Thorning wrote:
> [...]
>
> Vi overvejer at lægge træ gulv i hele huset (80m2) og så at Jem og
> Fix har laminatgulv på tilbud til 45,- for 2,25m2 hvilket må siges at

Blot lige indskyde: Hundepoter larmer MEGET på et laminatgulv.

Tomas

Fra : claus v

Dato : 07-01-04 20:44

"Tomas Jensen" <hatosnabelajensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

brugte ca 30 m2 på børneværelser for 1 år siden let at lægge let at
vedligeholde

så jeg ville købe det igen

claus v

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-01-04 09:24

"Tomas Jensen" skrev
> Blot lige indskyde: Hundepoter larmer MEGET på et laminatgulv.

En anden indskydelse: Laminatgulv er koldt at gå og
sidde på (strømpefødder og barnenumser)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Keld Nygaard

Dato : 08-01-04 08:36

> Vi overvejer at lægge træ gulv i hele huset (80m2) og så at Jem og Fix har
> laminatgulv på tilbud til 45,- for 2,25m2 hvilket må siges at være
billigt.

Blot en indskydelse

Det er 45.- pr. m2, i pakker med 2,25 m2

/Nygaard

Fra : thomas andersen

Dato : 08-01-04 09:31

> [...]
billigt.

> Vi er to mennesker og en hund.
>
> Er der nogle der har erfaringer med dette gulv?...er det for billigt til

Hej Kristian,

jeg har selv lagt det i et køkken og i en gang og har ikke andre klager end
at det larmer en del mere end alm trægulv, den eneste der klager er hunden,
det er som en skøjtebane for ham, ligger han på gulvet og skal rejse sig
starter han med "hjulspin" de første forsøg han gør og det larmer.

Hilsen

Thomas

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-01-04 13:49

"Kristian Thorning" <federbaum@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
billigt.

> Vi er to mennesker og en hund.
>
> Er der nogle der har erfaringer med dette gulv?...er det for billigt til

Vi har haft det på hele overetagen, og det er et billigt alternativ til
gulvtæppe. Men det er koldt at gå på (uanset hvor varmt der er i rummet) det
larmer mere end trægulv.
Men slidstyrken er OK til prisen. Desuden er det nemt at lægge.
Men med den tidshorisont du snakker om ville jeg nok vælge et trægulv.
Idag har jeg lagt et 25mm masivt fyrretræsgulv (vi bygger ny overetage) og
det er *meget* bedre hvad angår varme og larm. Men prisen er jo også en helt
anden.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : anders majland

Dato : 08-01-04 16:10

> Idag har jeg lagt et 25mm masivt fyrretræsgulv (vi bygger ny
> overetage) og det er *meget* bedre hvad angår varme og larm. Men
> prisen er jo også en helt anden.

Det behøver nu ikke være så slemt. Vi har til to hemse købt 26x183mm til
~100kr/m2 (ex moms). Det er selvfølgelig en B sortering med deraf
følgende mangler i finish og løse knaster men det er jo også en
mulighed. Skal gulvet ikke bære for langt kan tyndere og billigere
sikkert også gøre det og så nærmer man sig jo hurtigt prisen på laminat.
Vi købte det afhentet fra et lagerhotel i Møldrup efter en annonce i DBA
(Vi var egenligt på udkig efter et genbrugsgulv men det ville blive
omtrent ligesådyrt) og firmaet holder vist til ved Silkeborg.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid