MS Windows
briani 27239
Bootvis fra Microsoft ?
Fra : kms

Dato : 07-01-04 10:18

Er der nogen grund til at bruge det når man har Xp ?
Der skulle det vist være indbygget så vidt jeg ved.

?

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-01-04 10:55

Næ, det er det ikke.
/jj

Fra : kms

Dato : 07-01-04 11:30

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> wrote in message
> Næ, det er det ikke.

hmmm... ikke hvad ? nogen grund til at skifte eller ikke med i XP ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-04 12:16

In article <3ffbd7f7$0$29366$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
hansemannæluchter@mail.dk says...

> Næ, det er det ikke.

Hvad svarer du på?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 09-01-04 08:12

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> wrote in news:3ffbd7f7$0$29366
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Næ, det er det ikke.

Kan det bruges til noget i Win2K?

arc@na

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-01-04 11:54

On Wed, 7 Jan 2004 10:17:55 +0100, kms wrote:

> Er der nogen grund til at bruge det når man har Xp ?

Ja, hvorfor ikke? Det kan forbedre tiden det tager at starte Windows.

> Der skulle det vist være indbygget så vidt jeg ved.

Nej, det er det ikke.

--
Mvh. Lars

Fra : kms

Dato : 07-01-04 12:43

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message

> Nej, det er det ikke.

http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.ms
px

står bla. :

[...] The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into
Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part
of the normal operation of the operating system.

??

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-01-04 13:05

On Wed, 7 Jan 2004 12:42:58 +0100, kms wrote:

> [...]
> Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part
> of the normal operation of the operating system.

Ja, det er rigtig nok at WinXP selv holder styr på hvilke filer der oftest
bruges. Programmet BootVis er ikke inbygget og de informationer det kan
give dig kan du ikke hente ud at Windows så'n lige.

Henter du BootVis følger der en god beskrivende .doc fil med.

--
Mvh. Lars

Fra : Fjollefrans

Dato : 07-01-04 20:23

> [...]
> give dig kan du ikke hente ud at Windows så'n lige.
>
> Henter du BootVis følger der en god beskrivende .doc fil med.

Det er værd at vide at bootoptimering kun virker, hvis XP er blevet
installeret fra bunden, af en eller anden grund bliver det ikke slået til,
hvis man opgraderer fra tidligere Windows versioner, har ikke lige et link,
men der er en KB artikel om emnet, og det er kun en minimal ændring i
registry og en genstart der skal til.

Fra : kms

Dato : 08-01-04 08:58

"Fjollefrans" <detteerikkeminmailadresse@yahoo.com> wrote in message

> [...]
link,
> men der er en KB artikel om emnet, og det er kun en minimal ændring i

Tak alle sammen. Ha ! men nu skulle jeg hente prg. - og det er bare ingen
steder.
Hvorfor er det fjernet fra Microsoft's side ? Nogen som har et link som
virker ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-01-04 09:05

On Thu, 8 Jan 2004 08:57:56 +0100, kms wrote:

[..]
> Tak alle sammen. Ha ! men nu skulle jeg hente prg. - og det er bare ingen
> steder.
> Hvorfor er det fjernet fra Microsoft's side ? Nogen som har et link som
> virker ?

Efter 0,23 sek med Goggle...
http://www.ntcompatible.com/story22325.html

--