limning af servatevask
Fra : Jimmy.K

Dato : 06-01-04 17:05

Hej

Jeg skal have monteret 2 porcelæns servante vaske på en egetræsplade, da der
ikke er nogle monteringsbeslag, skal den jo nok limes på.

Gode råd søges til hvilken lim der skal bruges, er der nogle med erfaringer
idette. Har selv tænkt på byggescillicone.

Jimmy

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-01-04 17:06

"Jimmy.K" <jimmy@fjernmigkolinger.dk> skrev
> [...]
>
> Gode råd søges til hvilken lim der skal bruges, er der nogle med
erfaringer
> idette. Har selv tænkt på byggescillicone.

Jeg ville foreslå akryl fugemasse. Det stinker ikke så slemt under arbejdet,
som silliconelimen. Og skal dine vaske senere afmonteres, er det lettere at
skille ad.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jimmy.K

Dato : 07-01-04 12:16

Tak for svaret, men tror du at akryl kan holden en vask fast på bordet ?

Jimmy

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-01-04 13:07

"Jimmy.K" skrev...
> Tak for svaret, men tror du at akryl kan holden en vask fast på bordet ?

Akrylen har en smule klæbeevne og sammen med vægten
og rørene skal det såmænd nok holde. (Det er en vask
du sænker ned i bordpladen, ikk'?)
Jeg er mere bekymret for om akrylfugemassen er
vandfast nok. Den kan nemlig snildt vaskes helt af selvom
den er hærdet. Jeg ved ikke om man fuger den slags vaske?
Ellers er vådrumssilikone nok det sikreste valg. Det lugter
iøvrigt ikke.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jimmy.K

Dato : 08-01-04 09:35

Tak for svaret.

Nej vaskene skal ikke nedsænkes, men monteres direkte på bordpladen..

Jimmy

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-01-04 09:48

"Jimmy.K" skrev
> Nej vaskene skal ikke nedsænkes, men monteres direkte på bordpladen..

Hmmm. Så må jeg nok erkende at jeg ikke
ved hvordan sådan een ser ud...
Du foreslår selv byggesilikone, og det klistrer
jo fremragende men lugter og mugner når det
udsættes for fugt.
Vådrumssilikone lugter og mugner ikke, men
klistrer heller ikke helt så godt...
Jeg ved det sørme ikke..Har du spurgt hos
forhandleren / producenten?

Fra : Jimmy.K

Dato : 08-01-04 11:11

Lige til oplysning. Jeg har ringet til danalim og de foreslog en MS
montagelim.

Takl for div. svar.

Jimmy