redhat 71 ipchains
Fra : Kasper Baas

Dato : 20-04-01 13:21

Hej

Jeg kører pt. rh62 og overvejer at opgraderer til rh71. Mit spørgsmåler om
man kan kører ipchains på en rh71. Og om det er standard med i rh71
installationen eller om man stal gøre noget specifikt får at få ipchains til
at fungerer.

Jeg vil gerne lave en blød overgang fra ipchains til iptables senere og vil
derfor gerne have mulighed for begge dele.

Mvh. Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-04-01 14:25

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-04-01 00:25

"Kasper Baas" <baas@post1.tele.dk> wrote:

>Jeg vil gerne lave en blød overgang fra ipchains til iptables senere og vil
>derfor gerne have mulighed for begge dele.

Da man i sin tid skiftede fra ipfwadm til ipchains, blev der leveret
et wrapper-script med ipchains. Det var i stand til at læse et script
med ipfwadm-kommandoer og fyre de rette ipchains-kommandoer af. Jeg
har aldrig selv prøvet det, men det lød som en blød overgang. Følger
der mon ikke noget lignende med iptables?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-04-01 09:01

Fra : Kent Friis

Dato : 21-04-01 20:03

Den Sat, 21 Apr 2001 01:24:56 +0200 skrev Allan Olesen:

> [...]
>har aldrig selv prøvet det, men det lød som en blød overgang. Følger
>der mon ikke noget lignende med iptables?

Netfilter bruger som standard kommandoen "iptables", men hvis man slår
emulering til under kernecompilering, kan både "ipchains" og "ipfwadm"
kommandoerne bruges (dog med enkelte begrænsninger), så wrapper-scripts
er ikke nødvendige.

Mvh
Kent
--