FTP prg. kræver at Firewall lukkes ned??
Fra : Torben M

Dato : 06-01-04 02:04

Både når jeg bruger MS IE eller FileZilla som ftp client prg, så kræves det
at jeg lukker min ZoneAlarm prg. ned - er der nogen der har en løsning på
hvordan jeg kan undgå at lukke ZA ned?

Jeg har forsøgt at tillade både i server/Access i Program Control

Mvh Torben M
bitsnedker@hotmail.com

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 06-01-04 15:34

"Torben M" <bitsnedker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> at jeg lukker min ZoneAlarm prg. ned - er der nogen der har en løsning på

Tja, ved at tillade den trafik du sandsynligvis har blokeret idag

Prøv at checke i din FW-log der står sikkert hvilken regel der aktiveres når
du forsøger at etablere forbindelse med din ftp-klient.

/Brian

Fra : Torben M

Dato : 06-01-04 19:13

> [...]
når
> du forsøger at etablere forbindelse med din ftp-klient.

Hej Brian - tak for din respons :)

Jeg tjekkede min FW log - og får blot at vide at det ikke kan lade sig gøre
:(

Mit problem er som sagt at jeg skal lukke ZoneAlarm ned hver gang jeg vil
lægge filer op med FileZilla - jeg har søgt lidt på ZAs site og fundet flg.
Løsning:
"FTP programs will require Passive or PASV mode enabled. This tells the
client to use the same port for communication both directions. You need to
check for that option in your FTP program."

Jeg har nu fået slået Passive mode til i FileZilla - Edit - settings -
firewall settings Jeg har valgt både at slå passive mode til og tastet
IP adr ind fra tele danmark

Men får flg. Fejlmedd.:

Error: Transfer channel can't be opened. Reason: Et forbindelsesforsøg
mislykkedes, fordi den, der tilsluttede, ikke svarede korrekt efter en
periode, eller forbindelsen mislykkedes, fordi den tilsluttede vært ikke
svarede.

Error: Could not retrieve directory listing

Har du et bud på hvad det kan skyldes?

Mvh Torben M
bitsnedker@hotmail.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-04 21:15

"Torben M" <bitsnedker@hotmail.com> wrote:

>Jeg har nu fået slået Passive mode til i FileZilla - Edit - settings -
>firewall settings Jeg har valgt både at slå passive mode til og tastet
>IP adr ind fra tele danmark

Er du sikker på, at ftp-serveren tillader passiv ftp?
TDC's home-servere gør f.eks. ikke.

Derudover lyder det til, at din firewall er noget klamp, hvis den ikke
kan håndtere aktiv ftp. Hvis du absolut insisterer på at bruge
firewall i stedet for at sikre din maskine, burde du måske kigge dig
om efter en anden.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Torben M

Dato : 06-01-04 22:45

> [...]
>

> --
> Allan Olesen, Lunderskov.
> Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Hej Allan - tak for dine oplysninger - rart at vide mhs. til TDC - kan du/I
evt. fortælle mig om
andre firewall prg. (læs freeware prg.) der kan tillade aktiv ftp??

Mvh Torben M
bitsnedker@hotmail.com

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-01-04 18:29

"Torben M" <bitsnedker@hotmail.com> wrote:

>kan du/I evt. fortælle mig om
>andre firewall prg. (læs freeware prg.) der kan tillade aktiv ftp??

Desværre. Her i gruppen ved vi vist mest om grundene til ikke at bruge
personlige firewalls.

--
Allan Olesen, Lunderskov.