Fugle i Eritrea
Fra : Jens Boesen

Dato : 05-01-04 22:08

Jeg skal til Asmara i Eritrea om fjorten dage. Er der nogen der har
anbefalinger mht. steder at se på fugle især i og omkring Asmara, men evt.
også i nærheden?

Jeg har længe savnet en verdensartliste, men nu har jeg opdaget på netfugl
at der er en sådan (lifer). Jeg kan bare ikke finde den på nettet. Er der
nogen der kender en web-adresse på den?

Hilsen
Jens Boesen

Fra : Stig Linander

Dato : 08-01-04 08:08

Mon, 5 Jan 2004 22:08:16 +0100, skrev Jens Boesen bl.a. ...

> Jeg har længe savnet en verdensartliste
[...]
> Er der nogen der kender en web-adresse på den?

DOF's navnegruppe har sådan en:
http://www.dof.dk/01_organisation/Grupper/NAG_velkommen%20til.html
http://www.dof.dk/01_organisation/Grupper/Navnegr_forside.html
Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Jens Boesen

Dato : 08-01-04 10:37

Tak skal du have. Den liste kendte jeg nu godt og har haft megen nytte af
til at skrive danske navne ind i Collin's Illustrated Checklist of Birds of
Eastern Africa - bortset fra at den bog og DOF's navnegruppe ikke er helt
enige om taxonomien og de latinske navne. Og bortset fra at der stadig er en
hel del fugle i Eritrea som endnu ikke har fået danske navne.
Jeg vil imidlertid gerne have en samlet elektronisk oversigt over hvilke
fugle jeg har set og hvornår. Til det bruger jeg DK- og VP-artslisterne på
Netfugl, men der kan jeg jo ikke notere de fugle jeg har set i Grønland,
Canada og nu også Eritrea, og det har længe ærgret mig. Men så opdagede jeg
forleden at der faktisk er en tilsvarende liste for verdensarter. Den hedder
åbenbart "lifer", men jeg kan bare ikke finde ud af hvordan man kommer ind
på den, og det er det jeg meget gerne vil have hjælp til hvis nogen ved det.
Det er ikke fordi jeg på nogen måde ønsker at deltage i en konkurrence om at
have set flest - Morten Heegaard har set godt og vel 3500!! - jeg synes bare
at det er en nem måde at føre mit eget regnskab.
Men tak alligevel, Stig Linander.

Mange hilsner
Jens Boesen

Fra : Anders Zuschlag

Dato : 16-01-04 15:09

Hej Jens

Jeg kan da tilbyde dig en liste over alle arterne på engelsk med tilhørende
danske navne, ihvertfald de ca 6-7000 navne som navnegruppen indtil nu er
barslet med. Du kan få den i access database formar, og du kan da iøvrigt
også få en - synes jeg selv - meget anvendelig databaseprogramdel til
indtastning af dine observationer mm.
Mine lister kan du endda selv ordne efter såkaldt gammel eller ny
systematisk orden. Du kan også se familier og ordner mm.

VH AZ

Fra : Anders Zuschlag

Dato : 16-01-04 17:36

> danske navne, ihvertfald de ca 6-7000 navne som navnegruppen indtil nu er
> barslet med.
Hej
Det skulle forstås sådan at listen indeholder de ca 10000 arter på engelsk,
latinsk og så altså de ca. 6-7000 danske navne

Gratis forstås --

VH AZ

Fra : Jens Boesen

Dato : 16-01-04 22:46

Kære Anders!
Tak for tilbuddet - dem vil jeg meget gerne have.
Mange hilsner fra
Jens

Fra : Anders Zuschlag

Dato : 17-01-04 09:11

> Tak for tilbuddet - dem vil jeg meget gerne have.
> Mange hilsner fra
> Jens
Hej Jens

Nu skal jeg bare vide hvordan du vil ha' den
Skal det være en access database? I så fald - hvilken version af access
bruger du?, eller vil du have det hele som en almindelig tekstfil eller
hvad?

Vi høres ved?

VH AZ

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 16:44

On Mon, 5 Jan 2004 22:08:16 +0100, "Jens Boesen" <jb@ankerhussem.dk>
wrote:

> [...]
>at der er en sådan (lifer). Jeg kan bare ikke finde den på nettet. Er der

Hej Jens

På denne side kan du hente en zip-fil der skulle være up-to-date med
nye nomenklatur-ændringer mm. (fra januar 2003 dog).

http://www.ornitaxa.com/SM/TaxChanges.html
(i højre spalte, 6 link fra oven)

Lavet som en Excel-fil, så man kan jo selv skrive danske navne ind
efter behov.

Kenneth

Fra : Jens Boesen

Dato : 14-01-04 22:45