Spørgsmål vedr. Trådlæst netværk. Stue til~
Fra : Tommy

Dato : 05-01-04 10:14

Hej!

Jeg søger nogen med erfaring i følgende:

Internet installeres i Stue-etagen. Dvs. adsl-udstyret står her. Her
har jeg så planer om at tilføje en trådløs router hvortil jeg vil
koble to pc'ere som er placeret i kælderen.

Det jeg søger er erfaringer med denne opstilling. Kan det sende fra
stue-etage til kælder? Hvilket udstyr vil i anbefale og hvad i ellers
måtte have af erfaringer.

--
På forhånd tak
Tommy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-04 12:34

On Mon, 05 Jan 2004 10:13:55 +0100, Tommy
<verndroidSLET@hotmail.com> wrote:

> Det jeg søger er erfaringer med denne opstilling. Kan det sende fra
> stue-etage til kælder? Hvilket udstyr vil i anbefale og hvad i ellers
> måtte have af erfaringer.

Jeg har mit wireless AP placeret i et krydsfelt i kælderen
(sammen med ADSL- og ISDN-linier, routere og switch), og det
rækker fint til både stue-etagen og 1. sal.

Jeg bruger Cisco-udstyr, og det virker fint.

-A

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 05-01-04 12:59

> Det jeg søger er erfaringer med denne opstilling. Kan det sende fra
> stue-etage til kælder? Hvilket udstyr vil i anbefale og hvad i ellers
> måtte have af erfaringer.

Har ikke leget med sådan noget før, men købte her for et par uger siden en
D-link DWL-700AP. Den er så lagt op på et spær på loftet af den etage
egendom vi bor i. Den rækker fint ned til stuen gennem hus, og loftet er
sådan set 2. sal.
--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på:

Fra : Tommy

Dato : 05-01-04 13:32

On Mon, 5 Jan 2004 12:58:44 +0100, "Kai Hoffmann" <nospam@hoffmann.cc>
wrote:

> [...]
>D-link DWL-700AP. Den er så lagt op på et spær på loftet af den etage
>egendom vi bor i. Den rækker fint ned til stuen gennem hus, og loftet er

Ok. Det lyder jo meget positivt.

--
Tommy

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 05-01-04 15:05

Tommy wrote:

> Ok. Det lyder jo meget positivt.

Vær opmærksom på at radiobølgerne rejser i lige linier.
Hvis dit AP hænger under loftet i den ene ende af huset og din klient
står på gulvet på etagen ovenover i den anden ende af huset skal
bølgerne igennem ret meget etageadskillelse med faldende ydelse til følge.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Tommy

Dato : 05-01-04 15:30

On Mon, 05 Jan 2004 15:05:12 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>står på gulvet på etagen ovenover i den anden ende af huset skal
>bølgerne igennem ret meget etageadskillelse med faldende ydelse til følge.

Yeps. Det er jeg opmærksom på. Jeg regner med at købe 54mbit udstyr og
opnår jeg bare 10mbit vil jeg være tilfreds! :) Derudover så kommer
det til at køre skråt igennem gulv og vægge men ikke i ekstrem grad.

--
Tommy

Fra : Flemming Nielsen \(2~

Dato : 08-01-04 19:10

Prøv evt at installere NETWORKSTUMBLER ( find den på google)
Det er en Feltstyrkemåler til din pc, hvor du kan både se og høre
signalstyrken. Er vist opfundet til Wardriving, men er yderst anvendelig til
optimering af Wifi specielt hvis du har det på en laptop, så du kan dreje
antenner, flytte rundt på basen, osv, og følge signal/støj forholdet på en
fin lille skala.

I min version står der:
Network Stumbler Version 0.3.30
Copyright © Marius Milner 2001-2002.
<mariusm at pacbell dot net>

Så har du lidt at søge efter

/ Flemming Dalager

Fra : Tommy

Dato : 09-01-04 08:56

On Thu, 8 Jan 2004 19:10:05 +0100, "Flemming Nielsen \(2860\)"
<frontsite_dk[FJERNES]@msn.com> wrote:

> [...]
>antenner, flytte rundt på basen, osv, og følge signal/støj forholdet på en

Kanon. Tak for det! :) Jeg har planer om at skaffe netkort med løs
ledning med antenne så jeg skulle have rig mulighed for at flytte
antennen til sin optimale position. Der kan man jo nærmest ikke få et
bedre værktøj end det du der beskriver.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582