Lidt basal database hjælp
Fra : Jan Hansen

Dato : 20-04-01 10:20

Jeg har brug for lidt begynder hjælp i databaser.

Jeg har en MovePrevious knap der når den kommer til første post og man
trykker igen giver en tom post og hvis man så trykker endnu endgang giver en
debug fejl.

Det har jeg så prøvet at tackle på følgende måde:

If Data1.Recordset.BOF = False Then
Data1.Recordset.MovePrevious
Else
Data1.Recordset.MoveFirst
Beep
End If

Det giver resultatet at hvis man trykker på første post, giver den stadigvæk
en tom post og hvis man så trykker én gang til så siger den beep og viser
første post!

Hvorfor siger den ikke beep første gang, og viser første post?

NB. Der ér ingen post 0 = tom post i databasen.

Mvh Jan Hansen

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 21-04-01 02:52

Check attributten BOFAction for Data1

~jesper~

Fra : Jan Hansen

Dato : 21-04-01 12:29

Det har jeg gjort, og den STÅR til 0, som i øvright er default.

Men jeg har så også læst at denne attribut kun bruges når man bruger data
control "VCR"-buttons, hvilket jeg jo netop ikke gør, men har knapper til
det.

Noget andet bud?

Mvh Jan Hansen

Fra : SandahlOlsen

Dato : 21-04-01 16:32

Din fremgangsmåde er forkert.

EOF og BOF er en property, som kun kan returnere True, hvis din Cursor står
på den plads i dit RecordSet.

derfor skal din teknik være, at du FØRST laver en MovePrevious og derefter
tester, om BOF returnerer True, og hvis den gør det, så skal du lave en
MoveFirst.

God fornøjls' - Lars Olsen

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-04-01 20:17

Du har jo ganske ret. Nu virker det. Takker.

Hvor er denne newsgroup dog et fantastisk sted.

Mvh Jan Hansen