Fryser ..?
Fra : Marianne

Dato : 04-01-04 22:59

Hej

Min fryser er næsten 20 år gammel, og jeg tror den står foran en
udskiftning. Den virker såmænd OK, men er sikkert lidt dyr i drift.

Jeg har set på flere modeller (skabsfryser), og der er jo stor forskel på
prisen. Hvad er det man betaler for i en fryser, der kan forklare
prisforskellen? Et køleskab forstår jeg bedre eksisterer i mange slags
modeller, da det skal være funktionelt i dagligdagen, men fryseren 'går' jeg
højst i en gang pr. uge. Skal den ikke bare kunne fryse en vis mængde så
billigt som muligt?

Mit spørgsmål skyldes en fæl fornemmelse af, at jeg har overset noget.

mvh
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 01:05

"Marianne" <hoyenFJERNDETTE@lundbak.dk> skrev

> [...]
jeg
> højst i en gang pr. uge. Skal den ikke bare kunne fryse en vis mængde så

Kunne det tænkes, at de energivenlige koster lidt mere end energislugerne,
fordi de er bedre isolerede / har bedre apparatur indbygget.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : René Jørgensen

Dato : 05-01-04 01:27

> Kunne det tænkes, at de energivenlige koster lidt mere end energislugerne,
> fordi de er bedre isolerede / har bedre apparatur indbygget.

Samt at der er forskel på indretningen, og kvaliteten af kurvene. Nogle af
kurvene er lavet af noget plastik, som ikke holder ret lang tid, mens andre
fabrikaters plastik holder godt.

Desuden er nogle fryseskabe forsynet med no-frost, så man slipper for at
skulle afrime fryseren. Dette er en stor fordel.

Hilsen

René

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-01-04 15:54

René Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Desuden er nogle fryseskabe forsynet med no-frost, så man slipper for at
> skulle afrime fryseren. Dette er en stor fordel.

Hvordan skal det forstås?
At den i perioder opvarmer ens frosne skaldyr?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : berbeck

Dato : 05-01-04 18:51

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ved du, om det system også findes i kummefrysere?

Hilsen Else.

Fra : Johnt

Dato : 06-01-04 01:35

"berbeck" <nn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du, om det system også findes i kummefrysere?

Jeg mener at Bauknecht eller Philips på et tidspunkt haft det.

Det fungere dog bedst i skabsfrysere, da luften skal cirkulere.

Spørg i din lokale hvidevarebutik.

Hilsen

René

Fra : Johnt

Dato : 06-01-04 01:33

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal det forstås?
> At den i perioder opvarmer ens frosne skaldyr?

Nej, der sikker en blæser som får luften til at cirkulere, således at der
ikke dannes iskrystaller.

Hilsen

René

Fra : Aksel

Dato : 05-01-04 23:25

"Marianne" <hoyenFJERNDETTE@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigt som muligt?
>
> Mit spørgsmål skyldes en fæl fornemmelse af, at jeg har overset noget.

Lavenergi modeller (energiklasse A) er generelt dyrere end standard
modeller.
Forskellen i elforbrug er så lille mellem klasse A og B at det aldrig vil
indtjene prisforskellen, desuden er der mindre nyttevolumen i
lavenergimodellerne.

Hilsen Aksel

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 06-01-04 18:43

> [...]
> Forskellen i elforbrug er så lille mellem klasse A og B at det aldrig vil
> indtjene prisforskellen, desuden er der mindre nyttevolumen i

Prøv at sætte en elmåler på den gamle, og se efter en uge / fjorten dage
hvad det bliver til, så har du noget at sammenligne med. Den kan lånes /
lejes hos de fleste elinstallatører eller elværker.
Gunnar