MS Windows
briani 27239
Opgradering...?
Fra : Allig8or

Dato : 04-01-04 15:02

Nogen der har erfaring med,hvor meget hardware,man kan ændre,før Win XP ikke
vil starte op igen....?
Mener, Jeg havde problemet,for ca. 2 år siden,der fik Jeg skiftet
motherboard & cpu,denne gang,skal Jeg både have nyt motherboard,CPU og nye
ram (DDR)

Venlig hilsen

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-01-04 15:41

Produktaktiveringen tillader en vis grad af ændringer i
hardwarekonfigurationen. Ændringer af enkelte komponenter kræver ikke
reaktivering, men større ændringer - herunder gradvise ændringer - kan
medføre, at Office XP skal reaktiveres. Større ændringer i hardware
konfigurationen medfører ikke at Office XP fjernes, men vil blot kræve en
reaktivering.

Læs i øvrigt:
http://www.microsoft.com/danmark/products/office/xp/prod_act.asp - og bemærk
venligst at der står at man kun kan aktivere to gange over internettet, den
følgende gang skal man kontakte Microsoft for at få aktiveret produktet.

I øvrigt er det meget besynderligt med denne aktiveringspolitik. F.eks.
hævder MS at det kun er folk, der ikke ønsker at betale for deres software,
der er irriteret over aktiveringspolitikken.

Jeg kan kun sige, at jeg har købt alle mine produkter legalt og er alligevel
irriteret over den - så kom igen MS med en troværdig forklaring.

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 15:48

Arne H.Wilstrup skriblede:
> [...]
> medføre, at Office XP skal reaktiveres. Større ændringer i hardware
> konfigurationen medfører ikke at Office XP fjernes, men vil blot

Hvor var det så lige kæden sprang af, for
"Allig8or" skrev på _intet_ tidspunkt noget
om OfficeXP, men om *WinXP*

Man spørger i øst og du svarer som sædvanlig
i vest, uden at man forstår en brik.

> Jeg kan kun sige, at jeg har købt alle mine produkter legalt og er
> alligevel irriteret over den - så kom igen MS med en troværdig
> forklaring.

Så kunne du jo samtidig komme med en
troværdig forklaring på at du bliver ved
med dine top citeringer/svar.

Fut etiketten, som sædvanlig og
der kan du så blive *plonket* af
endnu flere.

--
/Gevaldi

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-01-04 16:44

Og du er som sædvanlig bunduforskammet - de samme regler for aktivering
gælder begribeligvis også omkring XP- produkterne - så hvad ´med at stryge
dine sædvanlige uforskammede tone og antag at nogle af os faktisk forsøger
at hjælpe hvor vi kan og ikke har brug for folk som dig, som selvbestaltet
netpoliti.
Jeg skriver hvor det er mest hensigtsmæssigt og lader mig ikke "kyse" af at
der er nogle selvbestaltede "politibetjente", der mere er optaget af
formalia fremfor at give ordentlige svar på spørgsmålene.

netiketten er ikke en lov, men en henstilling - jeg fortsætter med at
skrive, hvor jeg finder det hensigtsmæssigt og om folk af den latterlige
grund vil sætte mig i deres filter, har jeg såmænd ingen kommentarer
til -det må de om, og så lade dem, der gerne vil forsøge at få hjælp som jeg
kan give dem, undlade dette.

Dine trusler og besværgelser om "plonkning" og "netikette" kan begavede
mennesker i denne gruppe være totalt ligeglade med så længe de får svar på
deres spørgsmål.

Jeg tvivler på at folk, der interesserer sig for FrontPage vil plonke en
kompetent fyr som Jens Peter Karlsen fordi han vælger at svare der, hvor han
finder det mest hensigtsmæssigt, så mit sidste svar til dig er: hop dog i
havet!

--
ahw

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-01-04 05:17

Arne H.Wilstrup wrote:

> I øvrigt er det meget besynderligt med denne aktiveringspolitik.
> F.eks. hævder MS at det kun er folk, der ikke ønsker at betale for
> deres software, der er irriteret over aktiveringspolitikken.

Det passer jo da ganske fint...

> Jeg kan kun sige, at jeg har købt alle mine produkter legalt og er
> alligevel irriteret over den - så kom igen MS med en troværdig
> forklaring.

Jeg troede ellers at aktiveringen var en saga blot, hvis man kørte under
select aftelen?

- Peter

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-01-04 20:33

Det er korrekt at aktivering er en saga blot under selectaftalen, bortset
fra når den it-ansvarlige kvajer sig under installationen, men jeg har
privat f.eks. Frontpage 2003, som jeg har købt fordi jeg er en utålmodig
sjæl - og den skal aktiveres. Samtidig har jeg jo også afprøvet
officepakken som man tilsendte lærerne, så også her har der været tale om
aktivering.
jeg er som sagt irriteret over den- og mine produkter er alle legale, så den
passer ikke helt. Dem, der har ulovlige produkter vil næppe klage over at
det ikke virker :-/
--
ahw

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-01-04 09:07

Arne H.Wilstrup wrote:

> jeg er som sagt irriteret over den- og mine produkter er alle legale,
> så den passer ikke helt. Dem, der har ulovlige produkter vil næppe
> klage over at det ikke virker :-/

Nu er produkt aktivering jo ikke noget MS har opfundet i deres vilde drømme
En del professionelle produkter har benyttet sig af denne metode uden de
store problemer
Også hvor aktiveringskoden er bundet op på hardwaren og fx skift af en disk
resulterede i en ny aktivering
Det har aldrig været det store issue
Men det er måske den måde MS håndterer en reaktivering på?

- Peter

Fra : mbi

Dato : 04-01-04 15:54

Allig8or <no@no.no> wrote:

> [...]
> Mener, Jeg havde problemet,for ca. 2 år siden,der fik Jeg skiftet
> motherboard & cpu,denne gang,skal Jeg både have nyt motherboard,CPU og nye
RAM ingen problem
CPU ingen problem
Motherboard stor problem, men kan løses. Efter udskiftning SKAL man
boote på wxp cdrom, gå til installation af windows, den gamle
installation bliver derefter opdaget så man kan få den repareret. Så
skulle det virke.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-01-04 16:41

Jeg skulle måske lige tilføje at der er en længere beskrivelse og forklaring
til dette hos MS selv:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5h

--
ahw

Fra : Allig8or

Dato : 05-01-04 06:46

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skulle måske lige tilføje at der er en længere beskrivelse og
> [...]
Takker for alle de gode svar.......
Og vær nu lidt gode ved hinanden ,i det nye år...

Yours sincerely.....