target validering
Fra : Lis Sode

Dato : 04-01-04 16:01

Jeg har brug hjælp til at få denne linie til at validere

<frame name="banner" scrolling="no" target="indhold"
src="sort%20kant%201.htm">

Uanset hvad jeg gør,kommer hele tiden fejlen

there is no attribute "TARGET

Lis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-01-04 16:19

"Lis Sode" <lsode@dbmail.dk> wrote in message
> Jeg har brug hjælp til at få denne linie til at validere
>
> <frame name="banner" scrolling="no" target="indhold"
> src="sort%20kant%201.htm">

Skal du ikke bruge "id" i stedet for "name" ?

mvh
Preben

Fra : Lis Sode

Dato : 04-01-04 16:34

Preben Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Skal du ikke bruge "id" i stedet for "name" ?

Nej, desværre, det ændre ikke ved fejlen, se her

13: <frameset rows="33,80,*" >
14: <frame id="banner" scrolling="no" target="indhold"
src="sort%20kant%201.htm">
15: <frame name="banner1" scrolling="no" target="_self"
src="overskrift.htm">
16: <frameset cols="38,188,*,3%">
17: <frame name="indhold" target="hovedramme"
src="sort%20kant%202.htm" scrolling="no">
18: <frame name="indhold1" target="hovedramme"
scrolling="auto" src="menu.htm">
19: <frame name="hovedramme" target="_self"
src="forside.htm">
20: <frame name="hovedramme1" target="_self"
src="sort%20kant%203.htm" scrolling="no">
21: </frameset>

Line 14, column 43: there is no attribute "TARGET"

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-01-04 17:14

Lis Sode wrote :

> [...]
>
> <frame name="banner" scrolling="no" target="indhold"
> src="sort%20kant%201.htm">
>
> Uanset hvad jeg gør,kommer hele tiden fejlen

Hvad forsøger du at validere dine sider som? Hvis det er XHTML1.0 strict,
så findes præcist target-attributten ikke.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 17:16

Lis Sode skrev:

> Uanset hvad jeg gør,kommer hele tiden fejlen
>
> there is no attribute "TARGET

Det tyder på at du bruger en doctype der ikke indeholder target
(strict eller evt. en gammel doctype fra før frames blev indført).
Du skal bruge en frame-doctype - det kan fx være en af følgende:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

(til html)

<!DOCTYPE html PUBLIC
"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" "DTD/xhtml1-frameset.dtd">

(til xhtml)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lis Sode

Dato : 04-01-04 19:06

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> <!DOCTYPE HTML PUBLIC
> "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
>
> (til html)

Her er hele min side, doctypen ligner da din
eller er der andre ting jeg gør forkert

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

<head>
charset=windows-1252">
<title>den pokkers knægt</title>

</head>

<frameset rows="33,80,*" >
<frame id="banner" scrolling="no" target="indhold"
src="sort%20kant%201.htm">
<frame name="banner1" scrolling="no" target="_self"
src="overskrift.htm">
<frameset cols="38,188,*,3%">
[...]
</frameset>
<noframes>

ikke.</p>

</noframes>
</frameset>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 21:54

Lis Sode skrev:

> Her er hele min side, doctypen ligner da din

Ja - den er god nok.

> <frame id="banner" scrolling="no" target="indhold"
> src="sort%20kant%201.htm">

Fejlen er at frame-elementet ikke har en target-parameter - rammer
har ikke nogen mål, de _er_ derimod målene i sig selv.

Du kan sætte target på links (<a>), forms og javascript der
håndterer vinduer. Et target-navn på fx et link modsvares af et
rammenavn angivet ved name eller id (selv om begge skulle virke, er
der vist problemer med id i nogle browsere).

Så fjern alle target-definitionerne fra dine frame-elementer - så
skulle den være hjemme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-01-04 17:18

Du har angivet en doctype der ikke tillader brug af target. Brug
frameset doctypen.

Fra : Lobais

Dato : 04-01-04 19:40

Den Sun, 04 Jan 2004 15:00:49 +0000. skrev Lis Sode:

> <frame name="banner" scrolling="no" target="indhold"
> src="sort%20kant%201.htm">
>
> Uanset hvad jeg gør,kommer hele tiden fejlen
> there is no attribute "TARGET

Også hvis du ikke skriver target=""?

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Lis Sode

Dato : 04-01-04 19:48

Lobais wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Også hvis du ikke skriver target=""?

Det får jeg slet ikke lov til af FP, som jeg bruger. Den sætter
det så bare i slutningen af linjen med 3 valideringsfejl til
følge.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-01-04 19:56

Lis Sode wrote :

> Det får jeg slet ikke lov til af FP, som jeg bruger. Den sætter
> det så bare i slutningen af linjen med 3 valideringsfejl til
> følge.

Hvis den editor du bruger arbejder direkte imod dig, så kunne man jo
overveje, om det ikke var på tide at skifte den ud.

Alternativt kan du spørge i Frontpage-gruppen, om det ikke er muligt at
indstille den, så den ikke "hjælper" så meget.

Jeg sætter FUT til Frontpage-gruppen, dvs svar på dette indlæg kan kun
ses dér.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.frontpage

Fra : jopa

Dato : 04-01-04 20:27

Lis Sode <lsode@dbmail.dk> skrev bla:

> Det får jeg slet ikke lov til af FP, som jeg bruger. Den sætter
> det så bare i slutningen af linjen med 3 valideringsfejl til
> følge.

Det er jo det usmarte ved at bruge et sådant program desværre.
Lær basalt (X)HTML så du ikke bliver snørret af FrontPage

Blot en sidebemærkning til dit egentlige ?

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-01-04 01:45

Fejlen kommer fordi Lis prøver at bruge target hvor det ikke hører
til. Det kan FP desværre ikke gøre noget ved.
Men derudover har du ret. Man bør lære noget html så man undgår at
lave den slags simple fejl.

Fra : jopa

Dato : 05-01-04 13:17

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev bla:
> Fejlen kommer fordi Lis prøver at bruge target hvor det ikke hører
> til. Det kan FP desværre ikke gøre noget ved.
> Men derudover har du ret. Man bør lære noget html så man undgår at
> lave den slags simple fejl.

Ja nu kender jeg ikke specifikt FrontPage mere. Den sidste jeg havde var
vist 95 tror jeg den hed
Men når hun siger at den selv smider atributten på så er det jeg ligesom dig
foreslår at man sætter sig ind i HTML.