Total nybegynder...
Fra : Jens Sagen

Dato : 21-12-00 11:24

Hej derude,

Jeg har et par spørgsmål vedrørende programmeringssprog.

Først og fremmest: Hvad forskellen mellem Visual Basic og f.eks. C++? -Jeg
aner intet om programmering, så jeg vil blive glad, hvis en eller anden vil
forklare mig det. Disse to sprog er umiddelbart dem som faldt mig i øjnene,
da jeg stod og kiggede på en hylde hos en boghandler...(!)

Jeg har brug for et programmeringssprog, der kan håndtere unicode og
japanske tegn, og giver mulighed for at lave et program til Windows, der kan
arbejde sammen Microsofts IME... Nogen forslag...? Hvad er let at arbejde,
billigt at anskaffe, etc., etc.

Sidst men ikke mindst. Det skal være skal være et sprog, der er let
tilgængeligt/forståeligt så jeg ikke skal bruge time efter time uden at
fatte en brik af, hvad der foregår...

Har I nogle gode ideer, vil jeg gerne hører fra jer.

Mvh

Jens Sagen

P.S.: Kan det lade sig gøre, vil jeg selvfølgeligt også gerne have den i
grøn, pakket ind og med et levende lys på toppen...