Opdatere præinstalleret Word 2000 DK... Hv~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-01-04 12:20

Hej,

Har en bærbar hvor word 2000 DK fulgte med (og ikke andet fra office pakken)

Kan det passe at jeg ikke kan opdatere dette ?

Når jeg er inde på :
http://office.microsoft.com/OfficeUpdate/default.aspx

og vælger: se om der er vigtige opdateringer, kommer office 2000 Sp3 frem.
Jeg henter denne, men får at vide at installationen er mislykkedes.

Hvad gør jeg nu ?

Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 12:30

Thomas Jensen skriblede:
> [...]
>
> og vælger: se om der er vigtige opdateringer, kommer office 2000 Sp3
> frem. Jeg henter denne, men får at vide at installationen er

Nok fordi du skal have SP1 installeret først og
den kan du hente her:
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

--
/Gevaldi

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-01-04 12:56

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse

> Nok fordi du skal have SP1 installeret først og
> den kan du hente her:
> http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

ok

Prøver jeg lige.

Forøvrigt dejligt at se at ens gamle uddannelsesinst. har kastet sig over IT
:)

Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-01-04 16:01

"Thomas Jensen" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøver jeg lige.
>
> Forøvrigt dejligt at se at ens gamle uddannelsesinst. har kastet sig over

Hmmm.
Nu har jeg fundet ud af at der er installeret SR-1.
Når jeg nu vil opdatere til SP-3 DK får jeg en fejl 1321 (manglende
rettingheder til en fil)
Jeg bruger XP Home og er logget på en computeradministrator konto.

Det gør ingen forskel om jeg bruger officeupdate eller jeg downloader hele
opdateringen og kører den lokalt.

Nogen forslag ?

Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : pre

Dato : 04-01-04 16:31

Det er klog taktik at bruge OfficeUpdate - og så vid muligt lade dem
installere. Der er desværre ikke altid effektiv sammenhæng mellem fejl
og -koder og fejl 1321 er ikke registreret.
Prøv lige at gå til WindowsUpdate. Lad dem udarbejde et katalog over
eventuelle filer, vælg eller gå ud.
Det er kun væsentligt at blive "kendt", og at ha´ den nødvendige Cookie på
plads. Men WU har en udvej til at komme omkring det der med Admin.
Så vil det måske være nemmere på OUD. Ellers kom igen, det kan godt drøje
lidt med at finde den rigtige løsning.
pre

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-01-04 17:36

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plads. Men WU har en udvej til at komme omkring det der med Admin.
> Så vil det måske være nemmere på OUD. Ellers kom igen, det kan godt drøje

ok.
Jeg har prøvet:
startknap-->windowsupdate-->scan efter opdateringer (ingen kritiske, men 17
anbefalede samt 2 drivere)
på denne hjemmeside er der øverst et link til office Update
Dette trykker jeg på og det åbnes i et nyt vindue.
Idet nye vindue vælger jeg Office Update (klikker på "se, omder er vigtige
opdateringer")
Der scannes (vente...vente...vente)
Jeg kan nu sætte hak i office 2000 service Pack 3 (dansk version)
Det gør jeg og trykker på start installation (vente...vente..vente)
Der kommer en side som opfordrer mig til at have Office-cd'en klar (denne
har jeg ikke, da der fra Compaq's side bare er lavet et image af harddisken,
noget recovery-ting)
Der forsøges en installation ,men denne mislykkes
Jeg klikker på udfør (efter at meddelsen "Installationen mislykkedes").
Dette er trin 5 ud af 5

Herefter er der en side der heddder Fejlfindning i forbindelse med
installation og her står der:
Fejlfindningsoplysninger i forbindelse med installation af office XP service
Pack 1 (*-* øhhhh jeg har ikke office XP på¨den bærbar)

Er det her der er noget galt ?

Thomas (som godt ved det er noget af en smøre jeg lige har fyret af)

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : pre

Dato : 04-01-04 19:29

Ja, det burde forbydes at sælge installerede programmer uden at medlevere
den originale version på CD. Det er globalt et stort problem som accellerer
så meget at NG´erne dårligt kan følge med idet - og samtidig opretholde den
øvrige funktion.

Men det var rart at få lidt fakta på bordet, godt at du kan komme igennem de
to opdateringer. Der er én lille mulighed endnu. På denne adresse (som nok
ikke lige kan klikkes frem men er vist som det sidste resultat):
http://office.microsoft.com/search/results.aspx?Scope=DC&Query=servicepacks&CTT=6&Origin=EC010331121033

der ligger sllr SP´erne, også de Danske. Et klik på den øverste linie
fremkalder tekst om filen. Næste linie kobler til ownload. Det er da værd
at prøve. http://office.microsoft.com er starten. Søg derfra på
Servicepacks.

Endelig ville jeg få fat på leverandøren. Han må ud med en CD, ellers må
han påtage sig at installere når det er nødvendigt.
pre

PS: Svjv. er XP Home medregnet som XP - og XP NG´en har indlæg om Home,
omend ikke mange.

Fra : pre

Dato : 05-01-04 17:17

Der findes faktisk en legal vej til at finde det famøse nummer og det ligner
en mulighed for noget. Se selv KB artiklen:
http://support.microsoft.com/?kbid=823570.
pre

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-01-04 20:49

> Der findes faktisk en legal vej til at finde det famøse nummer og det
ligner
> en mulighed for noget. Se selv KB artiklen:
> http://support.microsoft.com/?kbid=823570.

Har nu prøvet ALLE tænkelige muligheder, men med samme resultat eller det
der er værre.
Har prøvet med SP3 multilingual men nej :(

Jeg prøver at ringe til Compaq i morgen og microsoft.

Jeg vender tilbage med svaret.
Og Pre: takker for din hjælp :)

Thomas

P.S. Arbejder du meget med Office ? (kan se du er meget aktiv i denne grp)

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr