Vedhæft Billed
Fra : Morten Juhl

Dato : 04-01-04 11:07

Hej Davs.

Håber på lidt hjælp herinde fra:
Hvordan skriver man "koden" , hvis man vil have, at folk skal kunne vedhæfte
et billed fra en hjemmeside, der er skrevet i Html.

Jeg har skrevet en "Form", hvor i følgende linie indgå

<INPUT TYPE="file" NAME="filen" SIZE="30" MAXLENGTH="60">

Når man trykker på "Gennemse-knappen", kan jeg godt få lov til at se filer
og billeder, men de bliver ikke sendt med, øv
Hvad har jeg gjort galt??

--
Venlig Hilsen

Morten Juhl
Email: morten.juhl@tele2adsl.dk

Webmaster for:
http://www.mortens-lille-fristed.com

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 11:28

On Sun, 4 Jan 2004 11:06:38 +0100, "Morten Juhl"
<morten.juhl@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Når man trykker på "Gennemse-knappen", kan jeg godt få lov til at se filer
>og billeder, men de bliver ikke sendt med, øv

Hvad gør du med denne FORM når den sendes?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 12:05

Morten Juhl skrev:

> Når man trykker på "Gennemse-knappen", kan jeg godt få lov til
> at se filer og billeder, men de bliver ikke sendt med, øv
> Hvad har jeg gjort galt??

Du har sikkert glemt at forms med fil-felter skal have
enctype="multipart/form-data".

Eksempel:

<form action="filupload.asp" enctype="multipart/form-data">
   <input type="file" name="fil" size="10" />
   <input type="submit" value="Upload" />
</form>

Selve behandlingen af en uploadet fil kræver et serversidesprog -
fx asp, asp.net eller php. Hvis du har brug for hjælp til den
proces, vil jeg foreslå en af serversidegrupperne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen