ICS - betyder S'et stop?
Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-01-04 09:39

Hej,

I forbindelse med flytning af nogle PC'ere skal der midlertidigt
(nogle få uger) laves delt internet-adgang via ISDN på en Win
98-maskine.

No problem, Bjarne Duelunds webside svigter aldrig - men denne gang
fatter jeg ikke hvad der går galt:

Så snart jeg installerer ICS er der lukket for internet-adgang -
browseren siger der er et DNS-problem.
Så snart jeg afinstallerer ICS igen, så kører maskinen internet og LAN
på bedste vis.

Firewall er selvfølgelig lukket ned under test.

Alt ser efter min ringe mening normalt ud i Netværks-opsætning i
Win98. *)

En ting undrer mig dog: Når jeg har installeret ICS, ser jeg kun ét
netværks-interface med ipconfig/winipcfg - men uden ICS ser jeg både
netkort og opkaldsforbindelse. Er det normalt? Jeg har desværre ikke
andre PC'ere i nærheden med ICS-delt internet.

Jeg har prøvet at afinstallere alle kort, protokoller og klienter (og
ICS indtil flere gange) - men med samme ringe resultat.

Nogen der har gode ideer?
Jeg troede ICS betød Internet Connect *Sharing* - men nu blev det vist
til Internet Connect *Stop* ...

*) Jeg mener: Der er de rigtige kort, protokoller og klienter. Jeg er
lidt mere usikker på, hvordan bindingerne skal være ...
Og: Det er vel ikke nødvendigt at indtaste DNS på ICS-Host'en, vel?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Ryder

Dato : 04-01-04 11:11

Bemærk, når du slår ICS til så ændrer den ip adressen til 192.168.0.1, og
ikke til som mange bruger 192.168.1.1.
Dette skal selvfølgelig være det samme på alle maskiner, altså 192.168.0.x

De andrer maskiner skal have sat deres gateway til denne ICS maskinens ip
adresse

Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-01-04 11:51

On Sun, 4 Jan 2004 11:11:10 +0100, "Allan Ryder" <rytek@rytek.dk>
wrote:

>Bemærk, når du slår ICS til så ændrer den ip adressen til 192.168.0.1, og
>ikke til som mange bruger 192.168.1.1.

Det er vist kun på XP Automatic
Og i øvrigt er det jo altså ikke det der er problemet (lige nu i hvert
fald).

>Dette skal selvfølgelig være det samme på alle maskiner, altså 192.168.0.x

Naturligvis - hvis altså vi overhovedet kom så langt, at vi kunne få
adgang til Internet med ICS installeret ...

>De andrer maskiner skal have sat deres gateway til denne ICS maskinens ip
>adresse

Yes.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Ryder

Dato : 04-01-04 12:21

Point taking jeg prøver igen

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> browseren siger der er et DNS-problem.
> Så snart jeg afinstallerer ICS igen, så kører maskinen internet og LAN
> på bedste vis.

Du skal indføre DNS servernes Ip adresser.

> [...]
> netkort og opkaldsforbindelse. Er det normalt? Jeg har desværre ikke
> andre PC'ere i nærheden med ICS-delt internet.

Dette kan jeg ikke rigtig huske , om det ikke skal være sådan.

> *) Jeg mener: Der er de rigtige kort, protokoller og klienter. Jeg er
> lidt mere usikker på, hvordan bindingerne skal være ...

TCp/IP skal være installeret, men det ved du jo nok

> Og: Det er vel ikke nødvendigt at indtaste DNS på ICS-Host'en, vel?

jo

For mig at se er det netop manglende DNS adresser der mangler.