Har jeg forstået det korrekt...
Fra : Sved-Erik

Dato : 03-01-04 10:42

....at hvis jeg monterer en større cylle på min scooter (og omdyser
karb'en), får jeg ikke højere hastighed, bare flere muskler. Omdrejnigerne
er vel de samme og er afhængige af CDI'en og resten af maskinen.

Jo, den er "begrænserfri"...

Jeg skal ned og pille i gearingen (ikke varioen) efter koblingen - am i
right???

Jeg har kigget lidt på en standard 40mm 6 skyllekanalers, men hvor meget
vil den give i forhold til min normale 2 kanalers do. Jeg kører i forvejen
med højkomp. topstykke.

/Erik

Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-01-04 11:18

"Sved-Erik" <svederik@kiredevs.moc> wrote
> ...at hvis jeg monterer en større cylle på min scooter (og omdyser
> karb'en), får jeg ikke højere hastighed, bare flere muskler. Omdrejnigerne
> er vel de samme og er afhængige af CDI'en og resten af maskinen.

Jow - Sådan noglelunde.

> Jo, den er "begrænserfri"...
Det er også bedst :)

> Jeg skal ned og pille i gearingen (ikke varioen) efter koblingen - am i
> right???

Hvis du vil geare, så skal du nok først have en komplet tunsæt(karb,vario,
udstødning).
Ellers risikerer du at den kører som et gammel æsel.

Sæt du hellere en vario i med nogle lettere ruller, så skal du bare se :)

> Jeg har kigget lidt på en standard 40mm 6 skyllekanalers, men hvor meget
> vil den give i forhold til min normale 2 kanalers do. Jeg kører i forvejen
> med højkomp. topstykke.

Måske lidt mere optræk og højere benzinforbrug - ellers intet.
Hvis du virkelig vil skifte cylle, så gør det dog med en ordenlig en.

Hvis du bliver stoppet, blive bøden ikke mindre af den grund :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Sved-Erik

Dato : 03-01-04 11:40

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Hvis du virkelig vil skifte cylle, så gør det dog med en ordenlig en.
>
> Hvis du bliver stoppet, blive bøden ikke mindre af den grund :)

Tak for svaret

Jeg har p.t. en Malossi Multivar Vario m. 5 grams ruller og en Technigas
Basic m. plomben fjernet. Jeg skifter snart til en Proma Legal.

Hvis jeg får flere "muskler" i maskinen ved en større cylle og gearer den
højere, vil den få højere topfart, og det jeg vil miste i optrækket vil
musklerne da opveje, forudsat at jeg ikke gearer for sindssygt.

P.t. med lovlig cylle, Malossi Vario og Tbasic udstødningen ligger nålen
mellem 70-75km/t - jeg ville godt have den op på 85-90 km/t på nålen,
altså +10 ekstra sådan ca. Skulle det ikke være muligt med en større
cylle og en lidt højere gearing??

Hvad kan du anbefale?

Hilsener
Corty