IEDownload??
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 02-01-04 18:41

Hej

http://www.euromind.com/iedelphi/iedownload.htm har jeg download
komponenten iedownload.
Der var foruden demo udgave 1 stk iedownload.pas , skal der ikke være en fil
som hedder: iedownload.dcu ?
Kan efter install af komponenten se den i Samples. Men når jeg prøver
demoudgaven og Build all Project
fremkommer error.
Skal der fremstilles en iedownload.dcu - hvis ja hvordan gøres dette?

Med venlig hilsen og godt nytår.
Monie Jacobsen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 02-01-04 20:55

"Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> wrote in message
> [...]
fil
> som hedder: iedownload.dcu ?
> Kan efter install af komponenten se den i Samples. Men når jeg prøver

Når du får fejlen så gå i "project"-->"options"-->fanen
"Directories/Conditionals"-->klik på Searchpath-knappen: "..."-->Klik på
knappen "..."--> vælg mappen indeholdende kildekoden til komponenten-->tryk
ok-->Tryk "Add"-->gem og luk options og prøv så at køre den igen...

MVH
Thomas

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 02-01-04 23:41

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
komponenten-->tryk
> ok-->Tryk "Add"-->gem og luk options og prøv så at køre den igen...

Hej Thomas
Tak for beskrivelsen - det virkede.
Er det bedst at opbevare hver komponent i deres map således:
Lib/legacy
Lib/iedownload100
osv.

Med venlig hilsen og et godt nytår.
Monie Jacobsen

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 02-01-04 23:48

> [...]
komponenten-->tryk
> ok-->Tryk "Add"-->gem og luk options og prøv så at køre den igen...

Men får stadig fejlmeddeling ved "resume Demo" som fulgte med downloaden
komponenten.

[Hint] IEDownload.pas(334): Variable 'ResumeSupported' is declared but never
used in 'TBSCB.BeginningTransaction'
[Warning] IEDownload.pas(581): Combining signed and unsigned types - widened
both operands
[Warning] IEDownload.pas(581): Combining signed and unsigned types - widened
both operands
[Hint] IEDownload.pas(561): Variable 'temp' is declared but never used in
'TBSCB.OnProgress'

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Tom-Vidar Nilsen

Dato : 03-01-04 01:44

> [...]
> both operands
> [Hint] IEDownload.pas(561): Variable 'temp' is declared but never used in

Hint og warnings er ikke feilmeldinger, men bemerkninger om ting som kan
være ett problem eller noe så enkelt som variabler som er deklarert men
aldrig tatt i bruk.

Bare glem de meldingene du.

For det du skriver selv kan du ta det som hint på ting du burte gjøre på
annen måte, eller mulige feil du har gjort.

For eksempel å bruke en variabel uten å ha satt noen værdi på forhånd. Det
er dårlig programering.

Procedure .........
Var
n:word;
Begin
Caption:=IntToStr(n);
End;

Slik skal det ikke gjøres. Innholdet av n er ikke kjent. Du kan ikke anta
at den er 0 (selv om den ofte er det).

Lag en slik procedure og prøv. Compileren protesterer men kjører dit
program.

Hilsen Tom-Vidar

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 03-01-04 12:12

"Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> demoudgaven og Build all Project
> fremkommer error.
> Skal der fremstilles en iedownload.dcu - hvis ja hvordan gøres dette?

Hej

Kan alså ikke få IEDownload til at virke!

Det er DownloadDemo jeg prøver af.
Se kodeeksemplet om der noget der skal tilføjes eller andres.

Meddelse jeg får:

Memo1
Finding resource...
Connecting...
The server or proxy was not found. Unknown Response //hvad er dette?

Der skulle der være en ,der har fået denne component til at virke, som vi
sende sin Unit med coderne til DownloadDemo.

så kan jeg måske se hvor det går galt.

Det vil glæde mig meget at få dette til at virke!

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

energy@sunwind.dk

Fra : Tom-Vidar Nilsen

Dato : 03-01-04 14:21

> [...]
> Finding resource...
> Connecting...
> The server or proxy was not found. Unknown Response //hvad er dette?

Dette har neppe noe med kompilering å gjøre.
Det står jo at server eller proxie server ikke ble funnet.
En addresse (IP addresse eller server navn) for en av de to ikke peker til
noe gyldig sted.

Du må sikkert bytte ut eksempeldata i programmet med noe som er gyldig.

Det er også mulig at du skriver inn server addressen på feil måte, mulig det
skal være uten http:\\ , mulig det skal være med.

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 03-01-04 15:44

"Tom-Vidar Nilsen" <noone@kgb.ru> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du må sikkert bytte ut eksempeldata i programmet med noe som er gyldig.
>
> Det er også mulig at du skriver inn server addressen på feil måte, mulig

Hej Tom-Vidar Nilsen

Har lige prøvet uden http:\\ Med det hjalp ikke!

begin
IEDownload1.PutFileName:='C:\BookMap';
IEDownload1.go('www.sunwind.dk/designforum/downloadmap/murpro.zip');
end;

Så kom dette:
Memo1
A moniker could not be created because of invalid URL syntax. Unknown
Response

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Fra : Søren Olsen

Dato : 03-01-04 21:26

Det er http://

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 04-01-04 09:35

"Søren Olsen" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse
> "Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> wrote in message
>
> Det er http://

Hej Søren Olsen

Det hjalp ikke.

Nedefor kan du se hvad der sker når programmet kørres.

Memo1
Bindstatus Unknown
Finding resource...
Connecting...
The server or proxy was not found. Unknown Response

Stridsemnet er, at der kaldes på "The server or proxy was not found.
Unknown Response."

En sådan server eller proxy har jeg ikke kørende på min computer.

Hved du hvad der skal laves for ikke, at computeren kalder på denne server
eller proxy.

Skal jeg lave en nyinstallering af computeren?