Punkterfri vinduer ??
Fra : Kent Sørensen

Dato : 02-01-04 12:36

Hej NG.

Jeg så for et stykke tid siden en udsendelse der vist skulle afløse "Det er
Leth".
Lige i den bestemte udsendelse viste de hvordan man kunne forbygge og måske
helt undgå at vinduer punktere.

I stedet for en glasliste i bunden af ruden på den indvendige side, kom der
en form for hullet plastic rist som når ruden var monteret med alu-liste på
ydersiden tillod luften at kunne cirkulere under ruden og ind.

Er der nogen der har erfaringer med disse lister og virkemåde ?

Min bekymring går mest på om det vil skabe træk, men da vi så igen ikke har
noget andet udluftning end åbne vinduer, vil det måske endda være godt for
vores indeklima med lidt cirkulation ??

Hilsen

Kent Sørensen

Fra : E. Jensen

Dato : 02-01-04 14:37

> [...]
er
> Leth".
> Lige i den bestemte udsendelse viste de hvordan man kunne forbygge og

Æh...er du sikker på at det var for at undgå rudepunktering ? Jeg mener at
det gik ud på, at undgå det kondensvand der samler sig forneden på
indersiden af hele ruden. Det lodrette airflowet skulle forhindre dette. Jeg
er nu ikke helt glad for idé'en, fx. kunne jeg forestille mig at for meget
varme blev suget med ud. Men hvis man kan kontrollere det, så er det måske
en god idé.

mvh E

Fra : Kent Sørensen

Dato : 02-01-04 17:40

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ff57408$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> mvh E
>
> Jo, det kan godt være at det var det overordnede emne, jeg husker blot at
han sagde noget med at det var meget velegnet.
Men det problem med kondens kender vi desværre også for godt, så kunne det
hjælpe der, ville det ikke være så dårlig igen.

Men igen, bliver varmen suget retur med ud, bliver det til sidst en
bekostelig affære.

Mvh.

Kent