IIS - Problem med asp på localhost
Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-01-04 02:29

I et par dage har jeg nu haft problem med at komme ind på mit
eget localhost. HTML-filer går det fint med at komme ind på, men
der er problem med asp-filer.

Således hænger min browser på samme måde, som hvis jeg skulle
besøge en ekstern hjemmeside uden internetforbindelse, når jeg
prøver at komme ind på http://localhost/iisHelp/ (altså
http://localhost/iisHelp/iis/misc/default.asp)

Jeg kan ikke komme på, hvad jeg kan have foretaget mig i tiden,
inden problemet begyndte at vise sig.

Jeg har Windows 2000 Professional, hvis det har nogen relevans.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hamster

Dato : 02-01-04 10:59

"Philip Nunnegaard" <hitsurffjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden problemet begyndte at vise sig.
>
> Jeg har Windows 2000 Professional, hvis det har nogen relevans.

Har du installeret en virusscanner i mellemtiden?
Har du slået "Scriptblocking" til i din virusscanner? i så fald - prøv at
slå den fra.

/lasse

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-01-04 14:45

> Har du installeret en virusscanner i mellemtiden?

Nope! Har ikke installeret nogen virusscanner i det tidsrum, hvor det er
gået galt og har heller ikke ændret på nogle indstillinger.

Fra : finn elmgaard

Dato : 02-01-04 15:21

"Philip Nunnegaard" <hitsurffjerndette@mail.dk> wrote in message

> Således hænger min browser på samme måde, som hvis jeg skulle
> besøge en ekstern hjemmeside uden internetforbindelse, når jeg
> [...]

Windows updates og IE updates kan medføre, at IIS hænger ved opstart, hvis
du har en firewall installeret. Kan det være problemet....?

mvh
Finn

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-01-04 15:38

> Windows updates og IE updates kan medføre, at IIS hænger ved opstart, hvis
> du har en firewall installeret. Kan det være problemet....?

Har ingen firewall udover det, der er i min router.

Måske mit Jubii SpamFighter kan have ødelagt noget. Det blev nemlig
installeret tirsdag eftermiddag, og jeg opdagede det andet onsdag morgen.
Prøver lige at afinstallere det igen og se, hvad jeg får ud af det.

En enkelt gang lykkedes det mig iøvrigt at få meldingen HTTP 403.1, da jeg
forsøgte at gå ind på en af mine egne asp-sider.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-01-04 15:44

> Måske mit Jubii SpamFighter kan have ødelagt noget. Det blev nemlig
> installeret tirsdag eftermiddag, og jeg opdagede det andet onsdag morgen.
> Prøver lige at afinstallere det igen og se, hvad jeg får ud af det.

Nixenbixen. Det hjalp heller ikke.
Overvejer at vende tilbage til windows 98

Fra : David Wind

Dato : 02-01-04 21:13

Skift hellere til XP det er meget bedre og her virker serveren

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-01-04 05:31

Fåååååååååååååårk! Er der dog ikke bare en fucking knap, hvor man
kan klikke noget i retning af "Gendan standardindstilling"???

Nu kan jeg slet ikke surfe rundt i min browser på min egen
computer.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 03-01-04 06:13

Hmmm... Underligt... Nu virker det.
Prøver lige at rekonstruere mig frem til, hvordan jeg gjorde:

- Højreklikkede på "Denne Computer" og valgte "Administrer"
- Under Internet Information Services højreklikkede jeg på
"Standardwebsted" -> "Egenskaber"
- Under fanebladet "Hjemmemappe" satte jeg flueben ud for
"Læseadgang" og "Skriveadgang"
- Klikkede på "Konfiguration" ud for "Tilladelse til at køre
programmer" og hakkede af ud for "Alle verber"

Jeg er ikke sikker på, at hele møllen havde været nødvendig, men
det var, hvad jeg gjorde, og faktum er, at det virker nu.