apt-get og Ximian
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-01-04 02:12

Hejsa

Jeg har en nyinstalleret Redhat 9 med Ximian, og den vil jeg gerne have
til at køre noget apt-get. Til det brug vil jeg have det grafiske
interfjæs Synaptic til apt-get også.

Dvs. jeg har gjort følgende:

1) Hentet og installeret apt-get rpm til Redhat 9.
2) Kørt 'apt-get update && apt-get install synaptic'.

.... MEN så får jeg følgende besked:

You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
The following packages have unmet dependencies:
db4: Obsoletes: db1 but 1.85-0.ximian.6.2 is to be installed
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or
specify a solution).

Så har jeg naturligvis kørt den foreslåede 'apt-get -f install' og får
denne besked:

The following packages will be REMOVED:
Gtk-Perl Guppi autoconvert-xchat bonobo bonobo-conf bonobo-conf-devel
bonobo-devel cdicconf db1 gal-devel gdk-pixbuf-gnome ghfaxviewer gimp
gimp-devel gimp-perl glade gnome-libs gnome-libs-devel gnome-lokkit
gnome-print gnome-print-devel gnome-spell gnome-vfs gnome-vfs-devel gnucash
gnucash-backend-postgres grip gtkam-gimp gtkhtml gtkhtml-devel gtoaster
hotplug-gtk libglade libglade-devel libgnomeprint15 sane-frontends xchat
xsane xsane-gimp
0 packages upgraded, 0 newly installed, 39 removed and 166 not upgraded.

.... og så kommer spørgsmålet: Hvad sker der med Ximian hvis jeg lader
apt-get afinstallere de nævnte pakker (mao: Går der ged i
red-carpet-installation eller nogle Ximian-modificerede programmer)?

Mvh.
/Thomas (der først i går smed Windows på porten for (forsøgsmæssigt)
at køre en ren Linux