Nyt netværkskort
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 01-01-04 23:26

Hejsa

Jeg har et ældre netværkskort siddende i min maskine: 3Com Etherlink XL
10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)- hedder driveren iflg. Win XP - det er kun
10 mbit. Derudover en TopCom Skyr@cer WBR244 router.

Jeg har ikke haft problemer, men da min lillebror tilsluttede sin bærbare
til min forbindelse (Tele2ADSL), oplevede jeg, at forbindelsen virkede
meget hurtigere og kvikkere end på min maskine.

Jeg tænkte derfor, at det kunne være på tide at skifte mit netkort ud. Men
hvad skal jeg erstatte det med?

Jeg kører intet avanceret netværk herhjemme. Har en bærbar, der kommer på
fra tid til anden og en Pocket PC, der kobles til over WiFi-routeren.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-01-04 11:09

Kasper Hyllested wrote:
> [...]
> meget hurtigere og kvikkere end på min maskine.
>
> Jeg tænkte derfor, at det kunne være på tide at skifte mit netkort ud. Men

Jeg vil anbefale et Intel EtherExpress Pro 100/S eller et andet kort i
den familie.

Men var det ikke en ide at du prøvede at få kortet til at køre 100Mb/s i
stedet for?

Du kan evt. i opsætningen af kortet på din maskine tvinge den til denne
hatighed, forudsat at den anden ende kan klare det, men det tyder det jo på.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-01-04 11:30

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]

Forstår ikke helt - Du har et 100 Mbit kort men det kører kun 10 Mbit
?!?!

Anyway: I internet sammenhæng er det helt ligegyldigt, her er 10 Mbit
fuldt tilstrækkeligt.

Så hvis din maskine efterhånden virker lidt langsom er det ikke
netkortets skyld....

<mlr>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-01-04 11:43

Michael Rasmussen wrote:

> Forstår ikke helt - Du har et 100 Mbit kort men det kører kun 10 Mbit
> ?!?!

Nej; det har jeg ikke, men det har Kasper Hyllested tilsyneladende.

<KLIP>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-04 11:26

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> til min forbindelse (Tele2ADSL), oplevede jeg, at forbindelsen virkede
> meget hurtigere og kvikkere end på min maskine.

Ja det er fordi af den mystiske grund at XP installere nogle forkerte
drivere til de 3com kort jeg også har testet med... og så kører forbindelsen
ikke mere end 7-10Kb/s

> Jeg tænkte derfor, at det kunne være på tide at skifte mit netkort ud. Men
> hvad skal jeg erstatte det med?

Intel netkort fungere altid glimrende.... Jeg har selv 2 Intel Pro/100S men
idag fås gigabit versionen til næsten samme pris...

Så det kunne man jo lige så godt købe når man nu er igang..

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1454647902

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 04-01-04 01:18

mic@NO_SPAMdou.dk writes:
>Forstår ikke helt - Du har et 100 Mbit kort men det kører kun 10 Mbit
>?!?!

Nej, kortet er faktisk kun et 10 Mbit-kort. Ved ikke, hvor Windows XP
kalder det, som det gør. Men det er standard-driverne, som er installeret
med Windows XP (opdateret via WindowsUpdate).

Jeg prøver at låne et par nyere netkort af nogle venner - og hvis det
ændrer billedet, så ryger jeg nok på det anbefalede Intel-kort