Materialeliste til badeværelse
Fra : Allan Møller

Dato : 01-01-04 19:21

Kunne i hjælpe mig med en komplet materialeliste til ombygning af et
badeværelse.
Muligheden for at transportere materialer efter indkøbene er tilstede - dog
ret begrænset.

Jeg ved ikke om det er for langt ude at spørge om dette men det vil være
rart
at huske alle materialerne i første omgang.

Det drejer sig om :
Nyt gulv - klinker
Glasvæv på vægge
Profilbrædder i loft (hvad siger i til det i et badeværelse - behandling ?)
Opbygning af bruseniche med multiplader på en murstensokel og støbt gulv **
Opsætning af badeværelsearrangement

** Er det mon godt ? (Indlæg om dette er afsendt)

Mvh. Allan

Fra : Kode ind

Dato : 01-01-04 19:41

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne i hjælpe mig med en komplet materialeliste til ombygning af et
> badeværelse.

SNIP

> Nyt gulv - klinker

Klinker, fugemasse, fliseklæb (evt. tandspartel, svampe, eddike)

> Glasvæv på vægge

Glasvæv, tapetklister, maling (evt. maleruller og tapetrulle)

> Profilbrædder i loft (hvad siger i til det i et badeværelse - behandling
?)

Profilbrædder, søm, forskalningsbrædder, skyggelister (evt. sav, bukke og
sømpistol)

> Opbygning af bruseniche med multiplader på en murstensokel og støbt gulv
**

Multiplader, pladeklæber, mursten, mørtel + cement (evt. tandspartel,
murerske)

> Opsætning af badeværelsearrangement

Søm, skruer (evt. skruetrækker og hammer)

Er det svart nok?

/Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-01-04 19:53

> Er det svart nok?

Nej, det er det ikke. Du har glemt fugtspær og dampspær. Desuden skal
vævklæber og vævfylder være specielt beregnet for vådrum. Hvis man vælger
profilbrædder som loft er det en god idé at det er grundet og behandlet for
svamp. Det er en dårlig idé at male dem, da de giver sig så meget i
samlingerne at du i løbet af et år eller to har nogle mørke "streger" mellem
brædderne. Du kan nøjes med at give dem en gang laserende maling, hvis du
vil have dem lysnet/farvet.

Personligt synes jeg at multiplader er forholdsvis svære at arbejde med.
Skal du bruge en væg til loft, så vælg vådrumsgips eller en hel plade.

Brug flisesnor til at sætte fliserne op efter - det er nemmere end kryds.

Mvh Maria

Fra : Kode ind

Dato : 02-01-04 10:29

> Nej, det er det ikke. Du har glemt fugtspær og dampspær.

Der skal naturligvis vådrumsmembran i vådområder, men hvad mener du med
dampspær? Der er vel allerede dampspær i loftet, når det er et ældre hus?

/Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-04 17:18

> Der skal naturligvis vådrumsmembran i vådområder, men hvad mener du med
> dampspær? Der er vel allerede dampspær i loftet, når det er et ældre hus?

Dårligt formuleret
Der skal være vådrumsmembran på mindst 1 mm i vådzone og en fugtspærre
(ligner microdispers en del) i resten af rummet op til 2.30 over gulv. Mira
(fra SIlvan) har en udmærket brochure om emnet, og det har de andre (f.eks.
LIP) sikkert også.

Mvh Maria

Fra : Calle.

Dato : 01-01-04 21:43

Allan Møller wrote:
> [...]
> behandling ?) Opbygning af bruseniche med multiplader på en
> murstensokel og støbt gulv ** Opsætning af badeværelsearrangement

husk vådrumsmembranen, som er lovpligtig
--
Calle