F1 kalde Vejledning.doc
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 01-01-04 16:08

Hej
Hvordan får jeg denne hjælpe function til at virke?
Vil gerne havde det sådan, at når der trykkes F1 skal 'Vejledning.doc'
vises.

procedure TfmStartside.FormKeyDown(Sender: TObject;
var Key: Word; Shift: TShiftState);
begin
Case Key of
VK_F1:
ShellExecute(0,'Open','Vejledning.doc',nil,'C:\BookMap\',sw_Shownormal);
End;
end;

Med venlig hilsen Godt nytår
Monie Jacobsen

Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-01-04 17:41

"Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> wrote in

> [...]
> Case Key of
> VK_F1:
> ShellExecute(0,'Open','Vejledning.doc',nil,'C:\BookMap\',sw_Shownorma

Hvad er det helt præcist der ikke virker... hvad sker der eller sker der
ikke noget?

Jeg har lige prøvet ovenstående og det virker fint (du husker
selvfølgelig at sætte KeyPreview til true på din form ik'?)

/Claus
--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is
personal: <http://unipeople.dk/~cch>; pythia: <http://www.pythia.dk>

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 01-01-04 17:51

Hej Claus Christiansen.

Jo du havde ret, KeyPreview var glemt!
Men nu virker det også her. Tak!
Undskyld!

Med venlig hilsen og et godt nytår.
Monie Jacobsen

Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-01-04 19:31

> "Claus Christiansen" <NOSPAM@unipeople.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

> Jo du havde ret, KeyPreview var glemt!
> Men nu virker det også her. Tak!
> Undskyld!

Ingen grund til undskyldning (men hvis du vil skrive under det du svarer
på næste gang vel det være rart! - ligesom ovenstående er "tilpasset")

Godt bytår
Claus

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 01-01-04 21:56

> [...]
> ===========================================================--------------
> "Computers are useless. They can only give you answers" - Pablo Picasso

Er det en regel/'lov'?

Cursor står jo i toppen ved start på besvarelse og jeg synes personligt (og
bruger det også normalt) at det er rarest at have det nye svar øverst.
Hvis man har læst de andre indlæg er man jo godt orienteret i tråden og kan
nøjes med at se svaret øverst uden at skulle til at gå i bunden.

Men det kan da være at jeg forbryder mig i den retning

Mvh Kurt

Fra : Claus Christiansen

Dato : 02-01-04 01:02

Lov er så stort et ord, men se her: http://www.usenet.dk/ specielt

> Cursor står jo i toppen ved start på besvarelse og jeg synes

hmm her kunne jeg jo så sige noget grimt om Outlook Express i forbindelse
med newsgroups, men det tror jeg bare jeg udelader - det er der mange
andre der klarer :)

> [...]
> skulle til at gå i bunden.
>
> Men det kan da være at jeg forbryder mig i den retning

Ja ;), men hvis det skal diskuteres yderligere bør der FUTtes til
dk.admin.netikette, da vi ellers vil være rimelig meget OT her.

Godt 0010 0000 0000 0100 til alle!
Claus