Rensning af persienner
Fra : Marineflyver.dk

Dato : 01-01-04 14:50

Hej !

Er der nogen, der har et godt råd til, hvordan man nemmest, hurtigst og mest
effektivt renser metal-persienner ?

Mvh.

Henrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-01-04 15:06

"Marineflyver.dk" <FJERNDETTEmarineflyver@e-mail.dk> skrev
> Er der nogen, der har et godt råd til, hvordan man nemmest, hurtigst og
mest
> effektivt renser metal-persienner ?

Hvis det drejer sig om almindelig periodisk rengøring, så er her den metode,
jeg plejer at benytte (gør det på badeværelset):

1. Stil persiennen sidelæns med løse snore ned i en spand
sæbevand, gerne med et stænk salmiak.

2. Vask lamellerne et par stykker ad gangen med en opvaskebørste,
først hele persiennen på den ene side og derefter på den anden side.

3. Hæng persiennen op i normal stilling i et eller andet (tørrestativ?)
og
skyl den ren med telefonbruseren.

4. Lad persiennen tørre et par timer, før du igen sætter den op sit
sædvanlige sted.

Persiennen bliver som ny.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 16:41

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
metode,
> jeg plejer at benytte (gør det på badeværelset):
>
> 1. Stil persiennen sidelæns med løse snore ned i en spand

Hvis man har et badekar, er det hurtigere og nemmere end spanden.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-04 15:37

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev
:

> Hvis man har et badekar, er det hurtigere og nemmere end spanden.

Det har jeg prøvet. Jeg fik så sa.... ond i ryggen af at stå bukket ned over
arbejdet. I en spand er det lettere at arbejde med, da man kan sidde
mageligt på en taburet under arbejdet.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-01-04 16:30

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev i en meddelelse

- klip et råd ,ed at vaske persiennerne i en spand -

> 3. Hæng persiennen op i normal stilling i et eller andet (tørrestativ?)
> og
> skyl den ren med telefonbruseren.

Jamen kan den så ikke lige så godt hænge der hele tiden?

Jeg hænger mine op i carporten (de er for lange til brusekabinen), drejer
dem i "lukkestilling", vasker dem med vinduesvasker-børsten og vand med
rengøringsmiddel - husk begge sider.
Så får de en gang vand med haveslangen med bruserpistol på og hænger til
tørre.
Indrømmet: det sker kun om sommeren ;.))
Resten af året får de en tur med en blød børste, mens de er i
lukke-stilling.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-01-04 22:15

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> rengøringsmiddel - husk begge sider.
> Så får de en gang vand med haveslangen med bruserpistol på og hænger til

Det forudsætter vel, at man har den mulighed. Hvis man bor i en lejlighed på
anden sal, er det straks sværere.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Birgit

Dato : 05-01-04 11:48

Ja, tag persienner plus en børste og sulfo ud i badekarret!
mhv w