Hvilke bærbare kan holde ?
Fra : Volkmann

Dato : 20-04-01 00:09

Hej.

Jeg har en fornemmelse af, at hvis man skal have en bærbar computer, som
skal kunne holde til andet end at stå stille på et skrivebord, så skal det
være en IBM.

Er der nogen, der har erfaring med det ?

Fra : JayBee

Dato : 20-04-01 00:14

"Volkmann" <lund-volkmann@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være en IBM.
>
> Er der nogen, der har erfaring med det ?

Hej
Min erfaring siger Toshiba. Om man kan lide det mærke er så en anden sag.
Den kan du slæbe rundt på i årevis uden den går i stykker af dét.
Jakob B.

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 20-04-01 01:25

Ikke fordi jeg selv ejer en men to af mine venner som har en ibm siger at de
ikke kan holde til helt så meget, men tilgengæld vejer de ikke så meget.

Jeg har set et sted hvor man kan få sådan nogle vilde titaniums bærbare som
kan holde til det hele, sig lige til hvis jeg skal sende et link.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-04-01 07:53

Volkmann wrote:

> [...]
> være en IBM.
>
> Er der nogen, der har erfaring med det ?

Jep.

Min IBM tager jævnligt en tur med DSB og HT (for dem som bor i
Hovedstadsområdet ved, at den så bliver belastet )

Jeg opbevarer/transporterer min IBM i "medio"-tasken fra
http://www.umates.com/html/tasker.htm
Men skulle jeg vælge idag, ville jeg vælge modellen noget større.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-04-01 08:30

Jeg må også tilslutte mig nogle af de andres erfaringer herinde ved at sige,
at IBM og Toshiba er nummer 1 hvad angår kvalitet.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-04-01 16:15

"Claus Sørensen" <claussor@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg må også tilslutte mig nogle af de andres erfaringer herinde ved at
sige,
> at IBM og Toshiba er nummer 1 hvad angår kvalitet.
_________________________--

Jeg kan tilføje, at MITAC fremstiller en del bærbare
for Toshiba....

MVH

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-04-01 18:13

Skræmmende!

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Christian Riis

Dato : 20-04-01 10:18

"Volkmann" <lund-volkmann@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> være en IBM.
>
> Er der nogen, der har erfaring med det ?

Jeg bruger min bærbare i toget ca. 2 timer (på batteri) og cykler med den (i
Kbh) på bagagebæreren ca. 12 km hver dag. Derudover står den i en
dockingstation i 6-8 timer om dagen. Min nuværende maskine er en Dell, som
jeg har haft i 7 mdr, før havde jeg en Toshiba og ingen af dem har taget
skade af at blive hverken brugt eller transporteret.

mvh

Christian

Fra : Bear

Dato : 20-04-01 11:02

> [...]
> være en IBM.
>
> Er der nogen, der har erfaring med det ?

Helt enig : )

Hvis man vil have kvalitet skal man købe IBM, desværre koster de også
derefter : (

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 22-04-01 21:38

> [...]
> være en IBM.
>
> Er der nogen, der har erfaring med det ?

Jeps!
Jeg har pt. en IBM Thinkpad 600X. Selvom den ikke er helt superny mere,
følger den fint med. (PIII 500, 128MB, 12GB, DVD, 13,3" (dog ingen
3D-accelerator))

Før den havde jeg en Toshiba Satellite (Cel. 366, 128MB, 4GB, 13,3")

Hvis jeg skal sammenligne de to, så vil jeg til enhver tid foretrække
IBM'en. De ting der får mig til at sige det er:

* Tastaturet - der for det første er meget mere logisk opbygget ([del]
sidder hvor den bør sidde.) Desuden føles det også bedre at skrive på. Mere
solidt... (Jeg foretrækker det faktisk frem for et Logitech Cordless
tastatur...

* Trackpointen, som man med lidt øvelse kan bruge lige så hurtigt som en
normal mus. Dette kan IKKE lade sig gøre med Toshibas MousePoint (eller hvad
den nu hedder) da den simpelthen ikke er følsom nok. Selvom man piller ved
alverdens indstilliger kan man ikke få den til at have samme "feel" som en
IBM trackpoint.

* Vægten på ihvertfald min Thinkpad (ca. 2.4 kg) mindre end toshibaen (3.2
kg). Der er godt nok ikke noget internt diskettedrev på Thinkpad'en, men
hvem bruger det alligevel? (Kan udskiftes med DVD'en eller tilsluttes i
ekstern drevbås.

* Skærmen er meget klarere og farverne virker mere rene. Efter min mening
var Toshibaens skærm en smule gul-tonet. (Ikke noget slemt, men synligt i
forhold til en IBM..) Desuden har skærmen den dejlige feature at man kan
regulere lysstyrken med en analog "slider", imod Toshibas
kontrolpanel-styring af lysstyrken.

* Størrelsen rent fysisk er en del mindre ved IBM'en. Den er kun 3.6 cm høj
hvor Toshibaen er 4.8 eller sådan noget. Længden og bredden er også lidt
mindre.

* CPU-blæseren larmer IKKE.!! Blæseren regulerer selv sin hastighed efter
behovet, men selvom den kører for fulde omdrejninger hører man kun en svag
hvistlen. Blæseren ligger ned ovenpå processoren og skubber luften ud til
siden. Jeg har ikke set andre bærbare (end IBM9 med denne konstruktion, men
smart er det..

Skulle jeg endelig nævne nogle ulemper er det de elendige højtalere. Men
hvem gider alligevel bruge sine laptop-højtalere til noget seriøst lyd?
Harddisken larmer lidt men ikke mere end på Toshibaen. Jeg har dog set en
ældre model af en TP600, hvor harddisken var næsten helt tavs - men det var
også kun en 3.2GB.

Derudover er der selvfølgelig også prisen... (Jeg fandt heldigvis min til
billige penge, da den var en lille smule brugt og en medarbejder vist nok
var blevet fyret eller sådan noget. Så var der en i overskud..

Du skriver noget om holdbarhed. Det skal da nævnes at IBM med dens ramme af
noget metal eller kulfiberagtigt materiale virker meget mere solid end andre
laptop af plastic. Desuden mener jeg også at der under tastaturet på
rigtige(1) IBM'er er en afskærming, så cola, kaffe m.m. ikke kan løbe ned
til de ædlere dele i maskinen.

Pyha, det tog lidt tid. Håber du kan bruge noget af det, og held og lykke
med dit køb!

(1) De billige IBM Thinkpads man kan købe i f.eks. super radio o.l. med
4-cifrede typenumre som f.eks. 1200 er så vidt jeg ved produceret af Acer.
Derfor skal du nok ikke regne dem for værende af samme standard som rigtige
IBM'er.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Michael Jul Andersen

Dato : 22-04-01 23:15

Jeg vil give Jimmy helt ret.
Jeg kender mange der har IBM bærbar PC'er og de er rigtige glade for dem....
som sagt så er tasteturet et af de ting som betyder meget og det ligger lige
klar til en par hænder som kan sit 10 finger system, deres bærbar er
generalt logiske bygget op....
Men et andet alternativ ville selvfølgelig være Toshiba eller ASUS.. ASUS
har som bekendt lige lanceret en ny serie som skulle kunne holde til en del
"prygl"

Mvh
Michael