Endnu et begynder sprøgsmål (Forsikring Va~
Fra : Thomas B

Dato : 31-12-03 14:36

Hejsa!

Jeg har lige et spørgsmål. Dækker den alm. indbo`s forsikring hvis
akvariumet går i stykker og der opstår vandskade.

Jeg har læst lidt om den forsikring jeg har (Alka Forbundets
familieforsikring) der står blandt andet

Dit indbo er dækket i tilfælde af brand, lynnedslag, eksplosion, tyveri og
hærværk. Hertil kommer vand-, dybfrost-, færdsels-, storm- , kortslutnings-
og andre el-skader.

Jeg vil tro at det er dækket ind eller havd ?
Det ville være surt hvis det gik galt. Og man bagefter fandt ud af at
vandskade med akvarium ikke var dækket.

Jeg kan selvfølgelig bare ringe og spørge men det kunne jo være at man kunne
få et svar her.

Mvh. Thomas
Godt Nytår

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-12-03 15:14

Ja, hvis det er en pludselig opstået skade. F.eks hvis frontruden går i
stykker og vandet vælter ud på gulvet. Står dit akvarium og drypper, dækker
din indboforsikring som hovedregel ikke.

Mvh

Peter

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 01-01-04 04:12

> Dit indbo er dækket i tilfælde af brand, lynnedslag, eksplosion, tyveri og
> hærværk. Hertil kommer vand-, dybfrost-, færdsels-, storm- ,
kortslutnings-
> og andre el-skader.

Jeg ville kontakte mit forsikringsselskab for at få det helt sikkert på
plads..
men som du skriver det kunne det forstås at bare der er vand på gulvet
kommer de med en pose penge...

Hos mig var det sådabn at min egen forsikring kun dækkede pludselig lekage..
Og husstands forsikringen(den der er for egndommen) dækkede den anden type
altså utæt heder...
Så jeg er godt garderet....

Skriv til de forsikringselskaber du er tilknyttet og beskriv "worst case
senario" og hør om de dækker, print det ud og gem det i 5 eksemplarer 5
forskellige steder, så er du sikker.....:)
Ja man ved jo at de svin prøver at slippe for at betale for det...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Thomas B

Dato : 01-01-04 16:19

> [...]
> forskellige steder, så er du sikker.....:)
> Ja man ved jo at de svin prøver at slippe for at betale

Jeg siger tak for svar..Jeg vil kontakte mit forsikringselvskab.

Mvh. Thomas