Powerpoint
Fra : Claus Nielsen

Dato : 31-12-03 13:44

Hej

Jeg skal lave en skabelon i powerpoint, enten PowerPoint 2000/XP/2003.

mit problem er at jeg ikke kan hitte ud af at sætte min master op.
Hvordan indsætter man flere tekstbokse som der kan skrives i?

mvh Claus

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-12-03 14:22

"Claus Nielsen" <cnie02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mit problem er at jeg ikke kan hitte ud af at sætte min master op.
> Hvordan indsætter man flere tekstbokse som der kan skrives i?

Jeg kender ikke 2003, men i 2000 og XP er det en af de ting, man ikke kan
gøre - i hvert fald ikke hvis du med tekstbokse mener de pladsholdere, som
de indbyggede skabeloner er født med.

Jan

Fra : pre

Dato : 31-12-03 14:56

Nu har jeg ikke Jan´s rutinr i PP, men jeg har PP2003 og kan citere:

PowerPoint ships with dozens of of prefabricated presentations, many of
which combine decent visual effects with reasonable suggestions for
presenting your own content. On the New Presentation task pane click

Mit beskedne forslag er at du bruger, måske ½ time for at få lidt rutine i
de forskellige funktioner. Derefter vil det meste virke meget nemmere..
Væn dig også til at bruge den nye form for hjælpetekster som har meget mere
præcis hjælpefunktion.

Derefter vil du kunne trække på Jan, eller andre for at løfte dit projekt op
over det trivielle.

pre

Fra : Claus Nielsen

Dato : 31-12-03 16:09

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> [...]
> which combine decent visual effects with reasonable suggestions for
> presenting your own content. On the New Presentation task pane click

Yes. Det fandt jeg så ud af for en uge siden, da jeg åbnede PP2003 for
første gang. Det giver kun nogle templates der er opbygget, men ingen af dem
kan bruges så de opfylder mine ønsker.

> [...]
> de forskellige funktioner. Derefter vil det meste virke meget nemmere..
> Væn dig også til at bruge den nye form for hjælpetekster som har meget

Det har jeg (flere gange... ca en uge i træk )

> Derefter vil du kunne trække på Jan, eller andre for at løfte dit projekt
op
> over det trivielle.

Kender en del til Power Point, og har lavet flere shows, men aldrig fundet
ud af selv at fabrikere en master selv, uden at bruge templates.

Er det måske muligt selv at tilføje og rette en template/master til vha.
Visual Basic kommandoer?

nogen der har prøvet det?

\Claus

Fra : Jan Kronsell

Dato : 31-12-03 16:27

> [...]
> ud af selv at fabrikere en master selv, uden at bruge templates.
>
> Er det måske muligt selv at tilføje og rette en template/master til vha.

Jeg har ikke selv prøvet det. Men har generelt ret dårlige erfaringer med PP
og VBA, da PP stort set ikke indeholder hændelser, som der kan programmeres
mod. Men prøv at spørge i microsoft.public.powerpoint. Her får du virkelig
fat i nogle af PP "guruerne", fx Shyam Pillai, Ecco S, Michael Koerner, Taj
Simmons, Sonia Coleman og mange flere. Giver din newsserver ikke adgang til
denen gruppe, kan du finde den på news.microsoft.com.

Godt nytår
Jan